Jobbar du med undersökningar? Är du sugen på att träffa andra i samma bransch? Missa då inte ResearchBar som anordnas...
I dagens värld är det lätt för så gott som vem som helst att göra undersökningar, och inte sällan ser...
Är du sugen på galakväll med glamour, firande, föreläsningar om AI och så klart massor av spännande affärsmöjligheter? Då har...
Nu är det hög tid att anmäla sig till årets MarC Awards och vi hoppas förstås på att du vill...
Torsdag den 28/11 går undersökningsbranschens stora gala MarC Awards av stapeln, där årets främsta prestationer kommer att hyllas. Här är...
I dagens värld förväntar sig människor och företag att få svar omedelbart på sina frågor, det gäller även marknadsundersökningar. Nu...
Ny teknik såsom AI, hjärnscanning, eyetracking mm påverkar många delar av samhället. Den 24/9 samlar vi en panel med representanter...
Den nya spellagen innebär att du inte behöver ha tillstånd för att bedriva lotteri om det inte finns någon insats,...
Den 20 november genomfördes MarC Awards då undersökningsbranschen samlades för att fira de många fina prestationer som gjorts i branschen...
Undersökninsbranschen utvecklas snabbt och med det är det värt att diskutera vilka metoder och arbetssätt som fungerar bäst. Nu på...
Nu bjuder SMIF in till del tre i serien paneldebatter om Framtidens Research. Den här gången är det dags att...
Nu bjuder SMIF in till del två i sin paneldebattserie om Framtidens Research. För dig som funderar på hur bland...
Igår bjöd SMIF in till den första paneldebatten i sin serie ”Framtidens Research”. I panelen satt representanter från Google, Ipsos...
En studie som InSkin Media gjort tillsammans med Research Now SSI visar att människor inom marnadsföringsbranschen har svårt att lita...
European Society for Opinion and Market Research (ESOMAR) går nu ut och varnar sina medlemmar (och andra aktörer) för en...
När vi för ett tag sedan gjorde ett webinar om GDPR efterfrågade många att få informationen på svenska. Nu har...
Det är inte ofta som vi inom – research och analys – får gå på gala med glitter, champagne och...
Om bara två veckor är det dags för MarC Awards, undersökningsbranschens Oscarsgala. Vi på dagensanalys.se fick möjlighet att prata med...
Igår (måndag 23/10) genomförde ett webinar om GDPR tillsammans med Svenska Marknadsundersökningsföretagen (SMIF). Med närmare 100 deltagare var det ett...
Hela 70 procent av tillfrågade varumärken säger att deras marknadsavdelningar inte är helt insatta i vad GDPR kommer att innebära....