MMS anordnar den 3 april ett kostnadsfritt seminarium där man får lära sig allt om hur man mäter rörlig bild....
För några månader sedan lanserades YouTube TV, då bara i fyra amerikanska städer. Nu står ytterligare tio städer på tur,...
Facebook lanserade i ett blogginlägg en studie som de genomfört för att visa vad som händer när det är reklam...
Enligt uppgifter till Business Insider håller Facebook också på med en stor TV-satsning som kommer att lanseras redan till sommaren....
Redan idag har andelen pengar till digitala annonser gått om tv-annonserna i tio olika länder, däribland Sverige. Nästa år bedöms...
En ny studie från brittiska Channel 4 visar att reklam på YouTube och Facebook är dyrare och har samtidigt lägre...
En nyligen genomförd studie från Thinkbox visar att annonser fortfarande har högst chans att bli sedda via TV. Hela 93, 8%...
YouTube går nu från att vara plattformen för att titta på gratis filmklipp till att vara en plattform där du...
TV6, TV10, TV3 och andra kanaler kan komma att få nya ägare, i samband med att mediejätten MTG nu uppges...
Nu lanserar populära internetsajten Buzzfeed sin första sponsrade och regisserade TV-serie. Det verkar som att TV:ns framtid mycket väl kan...
Tour de France -92? En sömnig dokumentär om Pandors tillvaro? Kanske en föreläsning om Einstein? Detta är bara några av...
Det är länge sedan mobilen var till för att ringa med. Förutom att vara vår främsta källa till internet, som...
Nordens största telekombolag, Telia, försöker hitta nya sätt på vilka de ska locka till sig nya kunder i en tid...
Googleägda YouTube säger sig ha vunnit debatten mellan presidentkandidaterna Donald Trump och Hillary Clinton, med över 124 miljoner tittare över...
I stort sett alla annonsörer drömmer om den ultimata källan för kunskap kring TV-tittarnas vanor. Vad man tittar på, hur...
Två tredjedelar av TV-tittarna kollar mobilen under reklampausen, och onlinereklam är 150 procent mer effektiv, enligt en ny studie från...
Ooyala har nu släppt sin rapport kring video-tittandet för årets andra kvartal, och tittardatan pekar på betydliga skillnader mellan dem...
Streamingjätten Netflix kommer att satsa ännu mer på egenproducerat material (som serier, filmer och dokumentärer) under de närmaste åren. Enligt...
Över fyra miljoner svenskar abonnerar på en betaltjänst för onlinevideo. En tredjedel av Sveriges befolkning 9-99 år har tillgång till...
En studie av analysföretaget Nielsen utförd åt Google visar att YouTube och “traditionell” linjär-TV inte alls behöver konkurrera med varandra...