En serie studier gjorda av forskaren Karen Nelson-Field vid universitetet i Adelaide visar att tv-reklam har betydligt bättre effekt än...
Den senaste benchmarkrapporten från Meetrics visar att viewability sjunker under andra kvartalet 2018. Med ett värde om 64% är genomsnittlig...
I programmatiska annonsköp har möjligheterna att automatiskt anpassa reklamen efter såväl kontext som mottagare varit en självklarhet sedan start. Nu...
I början av veckan bjöd Salesforce in till sitt årliga event Trailhead Live, där både de själva och partners presenterar...
Sätten att nå ut med reklambudskap förnyas ständigt. I sin senaste satsning gör Google det möjligt att göra reklam i...
För första gången under tv-serien Family Guys 15-åriga existens kommer ett helt avsnitt sändas helt utan reklamavbrott. Det är ett...
Under konferensen South By SouthWest (SXSF) som just nu pågår lägger YouTube ner mycket tid och kraft på att lära...
Nyligen startade vinter-OS, och tusentals atleter är på plats för att göra upp om medaljerna. Många av dessa har dessutom...
Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskade under årets första månad med 9,3 procent, jämfört med samma period föregående år....
Under Super Bowl kom YouTubes funktion AdBlitz tillbaka för elfte året i rad. I år la man dessutom till en...
Igår var det Super Bowl Sunday i USA, och reklamen var som vanligt den stora snackisen när företag pumpar in...
Nyligen tackade Amazon nej till att låta sin AI Alexa leverera annonser i den smarta högtalaren Echo som börjar finnas...
Tänk dig att du sitter i bilen och börjar känna dig lite kaffesugen. Plötsligt säger din bil att det just...
Den kontroversiella annonsören Ultra Tune, i Australien, har publicerat sin första teaser med Mike Tyson. Om du ogillar sexistisk reklam...
I takt med att allt fler använder sig av reklamblockerare tar publicister och sajtägare till allt mer sofistikerade metoder för att...
Ny forskning från tre framstående brittiska professorer visar att de kan förutsäga hur du kommer att fatta beslutbaserat på vilket...
I en studie som IAB gjort tillsammans med bland andra Unilever och Nestlé undersöktes effekten av digital marknadsföring på försäljning...
Att veta hur din reklam påverkar konsumenterna är avgörande för att veta hur du ska utforma dina kampanjer. Nu tar...
Tidigare i år gjorde Advertising Standards Authority (ASA) en genomgång som visade att könsstereotyp reklam begränsar möjligheter och önskemål hos...
Företaget Statista genomförde nyligen en stor undersökning i USA för att ta reda på vad internetanvändarnas inställning till reklam och...