En ny studie från DMA visar att 45% av personer över 65 års ålder väntar med att agera på mailkampanjer...
Försäljningen av smarta högtalare har stadigt ökat, och idag finns över 200 miljoner enheter i hem världen över, men trots...
Vi har intervjuat företaget Moodscores som mäter alla typer av kommunikationslösningar – från enstaka bilder och logotyper till filmer, koncept...
Super Bowl är USA:s största TV-evenemang och reklamen som sänds under finalmatchen är några av de mest bevakade och pratade...
Spotify släpper mer användardata till poddannonsörerna. Målet för Spotify är att bli ett annonsnätverk för podcasts. Med all användardata i...
Undersökningsbranschen är stadd i stor förändring, och flera företag försöker nu både hitta nya sätt att göra undersökningar på och...
IAB Sveriges seminarium arrangeras den 30 augusti – då ska man utifrån IAB AdEx Benchmark gör en genomlysning av reklammarknaden...
Nestlé och McDonalds är först ut med att testa JICWEB – blockkedjan som ska göra hela annonsköpet transparent. Vad det...
Startupbolaget Indivd har nu inlett ett forskningssamarbete med forskaren Karina T Liljedal, som är verksam som post doc på Handelshögskolan...
Microsoft Advertising vill inte stå ensam kvar på perrongen när tåget åker iväg med Facebook och Google. Senaste satsning ska...
Rörliga Bilder 2019 från MMS slår hål på myten att unga är negativa till reklam. Rapporten avslöjar att två tredjedelar...
Företaget Unruly mäter den känslomässiga respons som människor har på olika reklaminslag som de ser, och vi har fått ta...
Under SAS Forum fick jag möjlighet att prata med såväl Linus Axelsson på ICA Banken, som Peter Nord Andersson på...
Analys- och kommunikationsbyrån Insight Intelligence har för femte året i rad genomfört en undersökning om svenska folkets attityder till digital...
TV4 Play lanserar egenutvecklad teknik för riktade annonser och överger därmed användandet av cookies. Den nya tekniken ökar den potentiella...
Smarta högtalare såsom Amazon Echo, Google Home och Apple HomePod blir allt populärare i USA. Över än en tredjedel (36...
I senaste Orvesto, från Kantar Sifo, svarar 62,3 % (av alla 16-80 år) att de instämmer något eller helt och...
Än så länge håller Amazon reklambudskap borta från sin digitala assistent Echo, och dess AI Alexa. Så vad ska då...
I detta roliga klipp får du se när AeroMexico DNA-testar amerikaner för att sedan erbjuda dem rabatt baserat på hur...
Konkurrensen hårdnar från Youtube, Disney och andra aktörer på streamingmarknaden. Här tror bland annat Jeff Green från Trade Desk att...