IAB, ANA, AAF och fler organisationer kritiserar Apple i ett öppet brev för att med sin webbläsare, Safari, göra det...
Med mindre än en månad innan GDPR vinner laga kraft går ett stort antal publicister ihop och skriver ett öppet...
I början av veckan bjöd Google in till ett event för publicister där de presenterade sitt nya Google News Initiative....
Under konferensen South by Southwest klagade publicister att Facebooks nyhetsflöde inte längre gav samma utdelning. Facebook svarade med att det...
I en studie från Chartbeat framgår att Googles trafik till publicister ökat, medan trafiken från Facebook minskat. Det hela är...
En studie från Neuro-Insight på uppdrag av Newswork och Association of Online Publishers (AOP) visar att annonser som förekommer på...
För bara några månader sedan skickade Facebook 4,7 besökare per publicistinlägg för varje enskilt inlägg på Twitter. Men enligt de...
Under Digiday Publishing Summit Europe som startade i måndags är det huvudsakligen tre frågor som diskuteras. Dels ondgör sig många...
Facebook har haft mycket bekymmer med fejknyheter som får stor spridning på nätverket. I ett nytt försök att stävja detta...
Det är hård konkurrens om annonspengarna, och små publicister kan ha svårt att erbjuda den räckvidd som de stora drakarna...
Även de fem stora plattformarna, Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest och Snapchat, lägger pengar på reklam i olika kanaler. Nu har...
Ryska sökföretaget Yandex skapar nu en ny plattform för publicister. Där kan såväl mediebolag som ”vanliga användare” publicera material direkt...
Lockande rubriker har blivit ett allt större problem på Facebook, som nu tar i med hårdhandskarna mot företeelsen. Rubriken ”XX...
Google inför möjligheten att blocka annonser från specifika sidor och inte från en hel domän, samtidigt skapas ett nytt ”Policy...
Nu lanseras den nya AI-tjänsten Pi, som kan mäta och förutspå engagemang hos följare i sociala medier och även skriva...