IAB Europe lanserade nyligen helt nya riktlinjer för transparens, något som allt fler efterfrågar. Arbetsgruppen har fokuserat på vilka frågor...
Senaste
programmatic
Förra veckan bjöd företaget PubMatic in till en halvdagsutbildning där de bland annat pratade om Auction Dynamics, det vill säga...
IAB har under en period arbetat med ett nytt protokoll kallat ads.txt. Det nya protokollet gör det möjligt för köpare...
I MediaRadars senaste Consumer Advertising Report framkommer att native-annonsering ökat med 74 % på bara ett år, medan print- och...
Sverige är ledande på marknaden i Norden för programmatisk video med en fortsatt stark tillväxt på 161% fram till 2020....
För ett tag sedan genomförde Springtime en föreläsning med Stephen Byrne, expert på programmatisk videoannonsering på SpotX. Jag fick chansen...
Att ha gemensamma standarder för hur olika annonser och kampanjer mäts är något som länge efterfrågats. Nu kan IAB äntligen...
Det franska Big Data-företaget Criteo bjöd nyligen in journalister från hela Europa till att under två dagar få djupdyka i...
Idag tar Facebook och Google för 48 % av annonspengarna, något som företagen AppNexus, MediaMath och LiveRamp nu vill förändra...
Trots kritik mot systemet med programmatic och automatiska annonsköp så beräknas närmare 80 procent av årets displayannonseringen i USA köpas...
Det var i och med att Spotify köpte MightyTV som de även meddelade att de kommer introducera programmatic annonsering i...
Efter den senaste incidenten i Melbourne där en person körde in i en folkmassa med sin bil får man innan videoklippet om...
Under 2017 kommer vi att få se ett rejält uppsving för digital marknadsföring. Vi kommer att få tillgång till mer...
Programmatic annonseringen växer starkt, det finns fördelar för annonsörer med billigare annonser och enklare hantering. Men det finns många baksidor - annonserna syns mindre, det lusas ned med allt fler irrelevanta annonser som irriterar läsarna...
TV4-Gruppen ska snart testköra sitt kommande programmatiska erbjudande, när Amnet ska pröva vingarna tillsammans med resebolaget Ving. Programmatic är, kort...
Annonsbedrägerier är ett jätteproblem för digitala marknadsförare och många vet inte ens om det. Fejkade trafiksiffror, stora belopp i skojares...
Medieplaceringarna i displayannonsering växer lika snabbt som sök enligt flera rapporter, men på de flesta marknader förväntas sök ligga kvar...
Platform161 som är en ad tech partner för mediebyråer, trading desks, annonsörer och publicister har tagit in fem miljoner Euro i...
I en studie bland 542 annons-proffs i Europa, framkommer inte bara en bild av att Programmatic kommer att ta över...
Idag rullade Aller media ut den allra första svenska annonskampanjen med Programmatic Guaranteed baserat på Double Click. Det är Amnet...