Bonnier lanserar en videoannonsplattform för att stråla samman alla Bonnierbolag under ett gemensamt paraply. Läs också: Den mörka baksidan av...
programmatic
Den automatiserade annonshandeln tar över i en rasande fart, hur kommer det påverka annonssäljarna?
IRM har analyserat hur stor del av de digitala annonsintäkterna som kom programmatic, de stod bara 3 procent av de...
Ingen gillar annonser som inte hänger ihop med webbupplevelsen, men alla gillar annonser som tillför något och som hänger ihop med innehållet.
Publicister måste uppmana sina annonsköpare att förbereda sig för den kommande Flash-döden och driva sina annonsörer till bra HTML5 lösningar istället. Det kommer annars att påverka annonsaffären i slutändan om man inte löser problem med annonser som blockeras av olika webbläsare...
Digitala annonsintäkter ökar i rekordtakt samtidigt som konsumenter på nätet blir allt mer reklamtrötta.
Kia-Index höll i fredags ett seminarium om vad Native Advertising är och varför det är så hett. Talare under dagen...
Ökad användning av programmatisk annonsering ger högre videoannonsintäkter bland europeiska innehållsleverantörer första halvåret 2015 Stockholm 10:e september 2015 – Ooyala,...
Pete Kluge senior product marketing manager for Advertising Solutions at Adobe. Pete är från början från Seattle och jobbar nu...
Programmatic växer så det knakar i fogarna och redan i år kommer det att representera 52 procent av all digital...
Efter att ha tillbringat två dagar på Europas största digitala mässa Dmexco i Köln står det klart och tydligt framför...
De nya hjältarna i annonsbranschen kommer från tekniksidan de levererar nya innovativa lösningar som levererar effekt baserat på data och analys...
För att få effekt av sina annonsinvesteringar vill man ha relevanta annonser till målgruppen i en kontext där man befinner sig för tillfället, detta handlar helt enkelt om att koppla ihop data på ett smart sätt.
RTB och Programmatic är den hetaste trenden just nu inom digital annonsering. MMS CEO Magnus Anshelm rapporterar om de senaste inom...
Programmatic with artificial intelligence, are playing an integral role in leveraging big data to make advertising more targeted, precise, and efficient than ever before.
Rocket Fuel som är en plattform för programmatiska annonsköp, uppmanar till transparens vid rapportering och analys av programmatisk annonsering. Företagets...
Programmatisk reklam utgör nu kulmen av decenniers innovation inom teknik, data- och adresserbara media och ger en helhetssyn mellan medieköpare och säljare där...
MediaMath har tillsammans med Dailymotion – som är en av de största videoplattformarna i världen med sina 3,5 miljarder videovisningar i månaden – har ingått i ett strategiskt partnerskap som ger annonsörer en möjlighet att enkelt köpa Dailymotions streamade annonslager via RTB och Programmatic.
Google har börjat stödja möjligheten för annonsörer att använda sig av så kallad ”programmatic native advertising” – sponsrat innehåll som...
Idag rullade Aller media ut den allra första svenska annonskampanjen med Programmatic Guaranteed baserat på Double Click. Det är Amnet...