De allra flesta konsumenterna på nätet delar gärna med sig av uppgifter om sig själva, men förväntar sig att företagen...
Den 25 maj 2018 träder den nya dataskyddslagen GDPR i kraft. Lagen påverkar hur alla företag och organisationer hanterar personuppgifter,...
En undersökning från Accenture Strategy visar att det finns en konflikt mellan att få personaliserade budskap och att ge upp...
Med bara en vecka kvar innan GDPR ersätter PUL får nu Facebook svidande kritik för sin hantering av känsliga personuppgifter....
En undersökning som datalagringsföretaget Kingston genomfört tillsammans med YouGov visar att svenskarna är långt ifrån redo för GDPR. Med mindre...
Det tyska telefonbolaget Telefónica meddelade nyligen ett partnerskap med det brittiska bolaget People.io. Syftet är att ge Telefónicas kunder tillgång...
Mot bakgrund av såväl GDPR som Cambridge Analytica skandalen har Facebook uppdaterat sin integritetspolicy. Du har sannolikt inte läst igenom...
I en kampanj för att uppmärksamma hur mycket personuppgifter vi ger bort alldeles gratis varje dag har Kaspersky Labs skapat...
För ganska precis sex månader sedan kom GDPR, och likt inför millennieskiftet höll alla andan, men inget verkade hända. Nu...
Dagens Nyheter har som tradition, som andra tryckta medier, att inte publicera utgåvor på svenska helgdagar. Detta leder självklart till minskade annonseringsmöjligheter och potentiella intäkter. För att fånga in den saknade intäkten trycker nu DN.se på gaspedalen för deras digitala produkter som publiceras dygnet runt under årets alla dagar.