Här listar RTB House några av vad de anser vara de viktigaste trenderna inom martech under 2020. Artificiell intelligens AI...
“Personalisering” är årets marknadsföringsord enligt en årlig undersökning genomförd av ANA – Association of National Advertisers i USA. Och visst...
Ett av företaget Salesforces mål är att hjälpa sina kunder att nå deras kunder på nya och mer effektiva sätt....
Om du tittar på videoklipp om surfing eller Donald Trump så får du numera smygande rekommendationer om vad andra tittat...
Vi har sammanställt de fyra viktigaste digitala trenderna för marknadsförare inför 2019 som du måste ha koll på. Artificiell intelligens...
Allt fler nordiska företag genomför stora satsningar på artificiell intelligens för att kunna erbjuda kunder skräddarsydda erbjudanden med hjälp av...
En undersökning som gjorts av Lawless Research på uppdrag av Factual visar att 87 % av 700 marknadsförare använder positionsdata...
Precis som Netflix och Spotify ger rekommendationer på filmer eller musik som du sannolikt kommer gilla gör nu e-handelsplattformen eBay...
En undersökning från Accenture Strategy visar att det finns en konflikt mellan att få personaliserade budskap och att ge upp...
Länge har vi pratat om övervakningssamhället och att George Orwells dystopiska bok ”1984” nu är en mild kopia av den...
En nyligen genomförd studie visar att 58% av kunderna tycker att företag kan ge dem bättre riktad reklam. De vill...
En studie avslöjar att konsumenter tycker att anpassade annonser engagerar, utbildar och sparar tid samt har högre observation än “vanliga”...