I dagens värld förväntar sig människor och företag att få svar omedelbart på sina frågor, det gäller även marknadsundersökningar. Nu...
Cint och Syno International ska erövra världen tillsammans som partners. Tanken är att hjälpa varandra att expandera till fler marknader...
Datatjänsten AmplifyR Appends från Kantar-ägda företaget Lightspeed kommer nu att lanseras i Europa, efter att ha funnits i USA sedan...
Analysföretaget comScore kan nu stoltsera med en ökning på 8, 4 procent under det senaste kvartalet, och 13 procent under...
Efter medieföretaget comScores affärer de senaste dagarna, kommer nu lösningen som verkligen pekar ut riktningen de tänkt gå. “Total Home...
Undersökningar genomförs ofta idag via webbpaneler då det går snabbare att samla in svaren och blir framförallt billigare. Eftersom webbpanelundersökningar...
Panelföretaget Webmie har återigen grävt i sin surfdata och tagit fram en jämförelse mellan våra banker på nätet. Datan pratar klarspråk och utser Swedbank till storvinnare på nätet framför Nordea, Avanza, Handelsbanken, ICAbanken och SE-banken. Datan från Webmie förankrar saker som vi redan vet och avslöjar nya upptäckter.
Talentum lanserar en ny b2b-panel i samarbete med undersökningsföretaget Market Direction, skriver Dagensmedia. Mathias Kallio på Talenuntum har tillsammans med...
Sedan förra året har Schibsteds affärsutvecklingsenhet med Sigge Ennart i spetsen letat efter ett upplägg för hur Schibsted ska kunna lansera en egen onlinepanel i ett eget bolag, med målsättningen att ta hem affären från de traditionella undersökningsbolagen som exempelvis Sifo, Ipsos och Demoskop.