Nu är det klar att Ooyala har sålt sin videoplattform (OVP) till Brightcove. Efter försäljningen har vi nu fullt fokus...
Ooyala inleder ett samarbete med Google Cloud för att kunna utnyttja Google Clouds teknologier för Ooyala Flex Media Platform. Ooyalas...
Ooyala har släppt sin årliga rapport State of Broadcasting Industry 2018 som kartlägger utmaningarna innehållsproducenter och leverantörer möter när de...
Nu står det klart att David Mühle lämnar jobbet som säljchef i Europa och Mellanöstern på videostreamingföretaget Ooyala, för att...
Även om antalet visningar i mobilen planat ut har långa format; video som är längre än 20 minuter, fortsatt att...
Automatisering och standardiserad metadata minskar kostnader och maximerar avkastning genom hela livscykeln från videoproduktion till leverans Ooyala har i samarbete...
Detta visar en ny rapport från Digital Production Partnership och Ooyala. Ooyala, en global leverantör av intäktsskapande teknologier inom video...
Ooyala har nu släppt sin rapport kring video-tittandet för årets andra kvartal, och tittardatan pekar på betydliga skillnader mellan dem...
Onlinevideo är superhett och webben förväntas inom några år att vara 80 procent video. I denna intervju berättar David Muhle...
Rags Gupta som är ansvarig för EMEA på Ooyala berättar i denna spännande intervju om framtiden för onlinevideo....
I Ooyalas rapport över Global Video Index för senaste kvartalet visar det sig bland annat att long viewing på digitala...
Idag släppte Ooyala sitt videoindex för tredje kvartalet och rapporten visar tydligt att den programmatiska handeln ökar. Stockholm 14 december,...
Ooyla öppnar idag upp sitt videoanalysverktyg, Ooyala IQ så att innehåll och publikengagemang kan mätas över flera videoplattformar samtidigt. Detta...
Idag ifrågasätter få betydelsen av IT-baserade beslutsstöd. För medieföretag är detta mer aktuellt än någonsin; teknologin möjliggör nu en än...