NBC Universal har nyligen kommit ut som ännu ett TV-hus som inte längre förlitar sig på Nielsens mätningar. Fox Network...
Facebook ingår nu ett samarbete med tre företag för att öka insynen kring Facebooks mätningar av annonsdata. En orsak är...
Analys- och mätföretaget Nielsen har nu gått ut med ett nytt samarbete med Facebook. De utgivare som är Facebooks partners...
Nielsen Consumer Neuroscience – företagets avdelning för vad som nästan är SF-reklam – har lanserat Video Ad Explorer, ett set verktyg...
Mätföretaget Nielsen går nu ut med att man ska integrera mätningar kring ad-viewability – alltså mängden reklamvisningar – till sin...
Mät- och analysföretaget Nielsen har nu lanserat en ny tjänst som man döpt till “Social Content Service” – som ska...
Mätföretaget Nielsen har nu annonserat att man ska lansera sin tjänst för mätning av onlineannonser, passande nog kallad Digital Ad...
Mät- och analysföretaget Nielsen har nu skapat ett nytt verktyg som ska göra det enklare att testa nya produktidéer. Man...
Mätföretaget Nielsen har nu ingått ett nytt samarbete med kundanalystjänstenVision Critical. Nu kommer man att kunna använda sig av Nielsens...
Nya studier från Nielsen visar att mobiltelefonen i stort sett blivit “oumbärlig” när konsumenter shoppar – den är med och...
Mät- och analysföretaget Nielsen har nyligen annonserat att man tänker använda sin bärbara mätteknologi för att mäta TV-tittandet även utanför...
Maskininlärning och Eye-tracking; det är några av de senaste teknologiska lösningarna som på allvar hittat en väg in inte bara...
Mätföretaget Nielsen har nu lanserat ett nytt verktyg som ska underlätta för digitala publicister att analysera data kring räckvidd och...
Millennials – annonsörer och företag, alla vill komma åt denna generation mellan 18 och 34 år. Men en ny studie...
Analys- och undersökningsjätten Nielsen har (mot en oklar summa pengar) köpt ett Londonbaserat företag, specialiserat inom personliga “quiz” som man...
Nielsens TCR (Total Content Ratings) och GroupM:s kommande mätvaluta kallar sig själva för cross-plattform TV-mätningar. Dessa lovar att man ska...
Analys- och mätföretaget Nielsen ska nu lansera sin nya tjänst TCR (Total Content Ratings). Här ska man kunna mäta videokonsumtionen...
Att kunna spåra användare och deras beteenden över flera olika apparater har blivit allt viktigare för marknadsförare. Men det har...
Nya snabba konsumtionsvaror utvecklas ständigt, men bara hälften av alla produktidéer möter konsumentens behov. Nielsen lanserar nu ett verktyg för...
Nielsen har blivit en del av Googles program för mätningar som gör det nu möjligt för dem att samla in...