Mätföretaget Nielsen har under 25 års tid haft ett samarbete med MMS kring mätningar av svenskars tv-vanor. Nu förlängs kontraktet...
Mätföretaget Nielsen lägger nu till information om visningar av video från Facebook, Hulu och YouTube i sin Digital Content Ratings...
Stora TV-bolag har kommit på hur de kan lura Nielsens rating-system för att undvika dåliga ratings. Lösningen är helt enkelt...
Som ett led i att öka transparens och stöd till annonsörer lägger Nielsen till data från YouTubes app i deras...
I syfte att göra analyser tillgängliga för att fatta väl underbyggda beslut på daglig basis har Nielsen tagit fram verktyget...
Det var nio år sedan undersökningsföretaget Nielsen valdes ut av Audioweb för att göra mätningar på italiensk digital media. Nu...
Nielsen har blivit en del av Googles program för mätningar som gör det nu möjligt för dem att samla in...
Nya snabba konsumtionsvaror utvecklas ständigt, men bara hälften av alla produktidéer möter konsumentens behov. Nielsen lanserar nu ett verktyg för...
Att kunna spåra användare och deras beteenden över flera olika apparater har blivit allt viktigare för marknadsförare. Men det har...
Analys- och mätföretaget Nielsen ska nu lansera sin nya tjänst TCR (Total Content Ratings). Här ska man kunna mäta videokonsumtionen...
Nielsens TCR (Total Content Ratings) och GroupM:s kommande mätvaluta kallar sig själva för cross-plattform TV-mätningar. Dessa lovar att man ska...
Analys- och undersökningsjätten Nielsen har (mot en oklar summa pengar) köpt ett Londonbaserat företag, specialiserat inom personliga “quiz” som man...
Millennials – annonsörer och företag, alla vill komma åt denna generation mellan 18 och 34 år. Men en ny studie...
Mätföretaget Nielsen har nu lanserat ett nytt verktyg som ska underlätta för digitala publicister att analysera data kring räckvidd och...
Maskininlärning och Eye-tracking; det är några av de senaste teknologiska lösningarna som på allvar hittat en väg in inte bara...
Mät- och analysföretaget Nielsen har nyligen annonserat att man tänker använda sin bärbara mätteknologi för att mäta TV-tittandet även utanför...
Nya studier från Nielsen visar att mobiltelefonen i stort sett blivit “oumbärlig” när konsumenter shoppar – den är med och...
Mätföretaget Nielsen har nu ingått ett nytt samarbete med kundanalystjänstenVision Critical. Nu kommer man att kunna använda sig av Nielsens...
Mät- och analysföretaget Nielsen har nu skapat ett nytt verktyg som ska göra det enklare att testa nya produktidéer. Man...
Mätföretaget Nielsen har nu annonserat att man ska lansera sin tjänst för mätning av onlineannonser, passande nog kallad Digital Ad...