Annonskampanjer med rörliga bilder som visas på flera plattformar samtidigt förväntas öka från 20% till över 50% kommande tre åren...
Twitter fortsätter rulla ut sina TV-mätningar med ledande undersökningsföretag världen över. Senaste samarbetet är med Nielsen i Australien där Twitter...
41% av alla onlineannonser når inte sin tänkta målgrupp, enligt en studie genomförd av Nielsen. Studien genomfördes på mer än 1...
Twitter TV Ratings är en ny tjänst som ger företag och nätverk möjligheten att se ålder och kön på de...
Undersökningsjätten Nielsen är återigen “officiell leverantören av undersökningar” för OS i Rio. Tidigare har Nielsen fått kontraktet för både London...
I början av november intervjuade tidningen Wall Street Journal Netflix VD, Reed Hastings, om bland annat Nielsens nya mätningar av Netflix. Genom...
Med fallande TV-siffror i ryggen börjar kanaler runt om i världen ta tag i alla möjliga grenar för att förhindra...
Samtidigt som Ipsos tappar mark rustar Nielsen för krig. Marknaden har definitivt hårdnat efter att TNS och comScore slog sig...
Undersökningsjätten Nielsen har sålt aktier de senaste månaderna för att få ihop kapital till att köpa fler bolag. Först ut...
En ny studie, baserad på neurovetenskapliga emotionella biometriska mätmetoder och ögonrörelser, så kallad eye tracking, mäter hur vi omedvetet engageras...
Ett sätt att kunna följa unikt innehåll är att öronmärka med hjälp av dolda stämplar, så kallade Watermarks. Undersökningsföretaget Nielsen...
Mätjätten comScores försäljning av Digital Analytix till Adobe är en viktig pusselbit i en renodling och specialisering som på allvar...
Bara hälften av svenskarna låter bli att titta på TV eller kolla på mobilen när de äter, det visar en...
Brittiska annonsköpsplattformen Videology hakar på Nielsens öppning av Nielsens Digital Ad Ratings (DAR) genom att integrera datan därifrån i sin...
Nielsen använder sedan tidigare Twitter för att mäta räckvidden av samtal rörande TV-program. Nu expanderar man mätningarna genom att inkludera...
Det ledande mätföretaget Nielsen har nu lanserat en tjänst som ska mäta digitalt radiolyssnande över alla plattformar, oavsett format. Som...
Innan året är slut ska undersökningsbolaget Nielsen expandera sin mätning, Digital Ad Ratings, till ytterligare åtta länder. Digital Ad Ratings,...
Om du någon gång undrat hur många totalt sätt som ser på ett TV-program på nätet, TV:n, mobilen etc. så...
Mediajätten Time Warner (HBO, New Line Cinema och Cartoon Network för att nämna några av dotterbolagen) och analysjätten Nielsen har...
Ledande analysföretaget Nielsen lanserar nu en egen plattform för kunder som vill planera och leverera riktat och “engagerande” reklaminnehåll till...