Från och med årsskiftet redovisar MMS reklamkontakter för onlinevideo i målgrupper. Det är första steget av flera under 2017 i...
MMS har lanserat tjänsten MMS Filmkodsgenerator. Med tjänsten kan du få fram en officiell filmkod som gör det möjligt för...
Mätföretaget Nielsen har under 25 års tid haft ett samarbete med MMS kring mätningar av svenskars tv-vanor. Nu förlängs kontraktet...
MMS som mäter TV har sagt det igen och åter igen och nu bekräftar Kantar Sifo att linjär-tv mår bra...
MMS lanserade för ett tag sedan de första Total TV-siffrorna för tittandet på reklam via olika skärmar. Det innebär att...
Den dagliga räckvidden fortsätter att öka, 54 procent av 9-99-åringarna i Sverige använder dagligen YouTube, TV- kanalernas eller tidningshusens play-tjänster...
I en rapport från MMS framkommer det att Facebooks och YouTubes räckvidd för rörlig bild är ungefär desamma, däremot finns...
Idag klockan 16 händer det största inom tv-branschen – presentationen av TV-året 2017. Och du är inbjuden! Den pågående digitaliseringen...
TV4 Gruppen har i ett pressmeddelande samlat ihop massor av imponerande siffror som visar hur svensk tv i allmänhet, och...
Att vi älskar att titta på film, tv, fippla med mobilen, surfa på nätet och konsumera media är inget nytt....
MMS har i rapporten Trend och Tema kartlagt hur tittarna rör sig mellan olika kanaler och plattformar, både vad det...
Tisdagen den 29 januari, klockan 16, händer det största inom tv-branschen – presentationen av TV-året 2018. Under ett insiktsfullt seminarium...
Trots att det linjära tv-tittandet minskade med sju minuter under 2018, jämfört med 2017, ökade det totala tittandet på rörligt...
MMS har undersökt hur många minuter per dygn man tittar på olika kanaler. Youtube hamnar först på femte plats och...
Gaming fortsätter att vara en starkt växande trend i Sverige. Amazonägda streamingtjänsten Twitch, som uteslutande fokuserar på gaming, utmanar bland...
MMS anordnar den 3 april ett kostnadsfritt seminarium där man får lära sig allt om hur man mäter rörlig bild....
Vi har träffat Magnus Anshelm som är vd på MMS, organisationen som mäter vårt tv-tittande. Här berättar han om MMS:s...
MMS är ett branschorgan som jobbar med att mäta konsumtion av rörlig bild oavsett om det sker på TV-apparaten i...
Svenska damlandslaget levererade under juni och juli det bästa TV-tittandet någonsin, under ett fotbolls-VM för damer. Vi var många som...
Enligt MMS senaste Trend och Tema-rapport har videotittandet på TikTok ökat rejält det senaste året, tjänsten har gått från 7%...