Årets mest startade klipp visar det ryska ishockeylandslagets ledare Oleg Znarok som kommunicerar med spelarbåset under VM-finalen, trots att han...
Trots att det linjära tv-tittandet minskade med sju minuter under 2018, jämfört med 2017, ökade det totala tittandet på rörligt...
Den dagliga räckvidden fortsätter att öka, 54 procent av 9-99-åringarna i Sverige använder dagligen YouTube, TV- kanalernas eller tidningshusens play-tjänster...
Jag gillar data, analys och statistik. Jag har också läst debatten i media om att alla stora aktörer nu ansluter...
MMS anordnar den 3 april ett kostnadsfritt seminarium där man får lära sig allt om hur man mäter rörlig bild....
Istället för dyra TV-mätare kanske det räcker med en vanlig surfplatta. Det skulle i så fall kunna mångdubblera TV-panelens storlek...
Idag klockan 16 händer det största inom tv-branschen – presentationen av TV-året 2017. Och du är inbjuden! Den pågående digitaliseringen...
MMS kommer gå över till ett nytt dataformat från Comscore i början av nästa år. En förändring i det nya...
Tittartiden på TV ökade med sex minuter i november och tittandet på webb-TV fortsätter att öka. På spåret lockar störst...
MMS onlinevaluta har sedan maj 2014 varit ett verktyg för att mäta reklamtittande på webb-TV. Nu verkar det som om...
Tiden vi spenderar med linjär TV blir allt mindre. Den genomsnittlige svensken tittade förra året på linjär TV i 2...
MMS har lanserat tjänsten MMS Filmkodsgenerator. Med tjänsten kan du få fram en officiell filmkod som gör det möjligt för...
Trots att våra medievanor är under förändring är det ett program som lockar miljontals barn och vuxna framför TV-rutan. Kalle...
MMS TV-mätningar omfattar numera inte bara traditionella TV-kanaler, helt i linje med att alla kan sända TV numera. Som en...
Gaming fortsätter att vara en starkt växande trend i Sverige. Amazonägda streamingtjänsten Twitch, som uteslutande fokuserar på gaming, utmanar bland...
MMS, som har sin kärnverksamhet i TV-mätningar, har även mätt webb-TV-tittandet sedan tre år tillbaka. Hittills har mätningen fångat upp...
Svenska mätorganisationen MMS har nyligen lanserat analysmåttet “completion rate”, och nu går man ut med nyheten att hela 97 procent...
Annonskampanjer med rörliga bilder som visas på flera plattformar samtidigt förväntas öka från 20% till över 50% kommande tre åren...
På skylten står det “Mediemätningar i Skandinavien” fast i folkmun och på webbplatsen skrivs det ut som MMS. TV-experterna på...
MMS har undersökt hur många minuter per dygn man tittar på olika kanaler. Youtube hamnar först på femte plats och...