Annonskampanjer med rörliga bilder som visas på flera plattformar samtidigt förväntas öka från 20% till över 50% kommande tre åren...
MMS, som har sin kärnverksamhet i TV-mätningar, har även mätt webb-TV-tittandet sedan tre år tillbaka. Hittills har mätningen fångat upp...
På skylten står det “Mediemätningar i Skandinavien” fast i folkmun och på webbplatsen skrivs det ut som MMS. TV-experterna på...
Årets mest startade klipp visar det ryska ishockeylandslagets ledare Oleg Znarok som kommunicerar med spelarbåset under VM-finalen, trots att han...
Det var i förra veckan som Martin Hehrne från MMS var på besök i Holland för att prata med motsvarigheten...
MMS Akademi hålls den 15 april i Spårvagnshallarna i Stockholm och vänder sig till dig som behöver en grundkurs i...
Istället för dyra TV-mätare kanske det räcker med en vanlig surfplatta. Det skulle i så fall kunna mångdubblera TV-panelens storlek...
RTB och Programmatic är den hetaste trenden just nu inom digital annonsering. MMS CEO Magnus Anshelm rapporterar om de senaste inom...
MMS onlinevaluta har sedan maj 2014 varit ett verktyg för att mäta reklamtittande på webb-TV. Nu verkar det som om...
MMS TV-mätningar omfattar numera inte bara traditionella TV-kanaler, helt i linje med att alla kan sända TV numera. Som en...
Annons- och media-Sverige har sedan länge accepterat en mätvaluta där det räcker med att TV:n, en traditionell TV, är påslagen,...
Tittartiden på TV ökade med sex minuter i november och tittandet på webb-TV fortsätter att öka. På spåret lockar störst...
I åldersspannet 20-30 år händer det mycket i en människas liv och mediekonsumtion. För många innebär det en flytt från...
Det ledande mätföretaget Nielsen har nu lanserat en tjänst som ska mäta digitalt radiolyssnande över alla plattformar, oavsett format. Som...
Svenska mätorganisationen MMS har nyligen lanserat analysmåttet “completion rate”, och nu går man ut med nyheten att hela 97 procent...
Över fyra miljoner svenskar abonnerar på en betaltjänst för onlinevideo. En tredjedel av Sveriges befolkning 9-99 år har tillgång till...
Undersökningsföretaget RAM lanserar nu ett eget leveranskvitto för digitala mätningar av Internet till publicister, mediebyråer och annonsörer. I och med...
Australiens officiella TV-mätorgan, OzTam, har börjat med något nytt i sina annonsmätningar. Man har utökat det demografiska urvalet med något...
Tiden vi spenderar med linjär TV blir allt mindre. Den genomsnittlige svensken tittade förra året på linjär TV i 2...
Jag gillar data, analys och statistik. Jag har också läst debatten i media om att alla stora aktörer nu ansluter...