Mätvalutan i Storbritannien, Barb, har lanserat netto-tittningar på programnivå och tittartid över flera skärmar. Lanseringen av denna data är en...
Trots att våra medievanor är under förändring är det ett program som lockar miljontals barn och vuxna framför TV-rutan. Kalle...
MMS kommer gå över till ett nytt dataformat från Comscore i början av nästa år. En förändring i det nya...
Enligt MMS senaste Trend och Tema-rapport har videotittandet på TikTok ökat rejält det senaste året, tjänsten har gått från 7%...
Svenska damlandslaget levererade under juni och juli det bästa TV-tittandet någonsin, under ett fotbolls-VM för damer. Vi var många som...
MMS är ett branschorgan som jobbar med att mäta konsumtion av rörlig bild oavsett om det sker på TV-apparaten i...
Vi har träffat Magnus Anshelm som är vd på MMS, organisationen som mäter vårt tv-tittande. Här berättar han om MMS:s...
MMS anordnar den 3 april ett kostnadsfritt seminarium där man får lära sig allt om hur man mäter rörlig bild....
Gaming fortsätter att vara en starkt växande trend i Sverige. Amazonägda streamingtjänsten Twitch, som uteslutande fokuserar på gaming, utmanar bland...
MMS har undersökt hur många minuter per dygn man tittar på olika kanaler. Youtube hamnar först på femte plats och...
Trots att det linjära tv-tittandet minskade med sju minuter under 2018, jämfört med 2017, ökade det totala tittandet på rörligt...
Tisdagen den 29 januari, klockan 16, händer det största inom tv-branschen – presentationen av TV-året 2018. Under ett insiktsfullt seminarium...
MMS har i rapporten Trend och Tema kartlagt hur tittarna rör sig mellan olika kanaler och plattformar, både vad det...
Att vi älskar att titta på film, tv, fippla med mobilen, surfa på nätet och konsumera media är inget nytt....
TV4 Gruppen har i ett pressmeddelande samlat ihop massor av imponerande siffror som visar hur svensk tv i allmänhet, och...
Idag klockan 16 händer det största inom tv-branschen – presentationen av TV-året 2017. Och du är inbjuden! Den pågående digitaliseringen...
I en rapport från MMS framkommer det att Facebooks och YouTubes räckvidd för rörlig bild är ungefär desamma, däremot finns...
Den dagliga räckvidden fortsätter att öka, 54 procent av 9-99-åringarna i Sverige använder dagligen YouTube, TV- kanalernas eller tidningshusens play-tjänster...
MMS lanserade för ett tag sedan de första Total TV-siffrorna för tittandet på reklam via olika skärmar. Det innebär att...
MMS som mäter TV har sagt det igen och åter igen och nu bekräftar Kantar Sifo att linjär-tv mår bra...