Konsumenter är mer mottagliga för mobila annonser framför tv:n och precis innan de somnar, det visar en ny studie från...
Facebookägda Instagram må vara större (med dryga 300 miljoner dagliga användare) med det är Snapchat som verkar vara den trendande...
Rörliga Bilder 2019 från MMS slår hål på myten att unga är negativa till reklam. Rapporten avslöjar att två tredjedelar...
Enligt en studie från den digitala agenturen SYZYGY så är generationen som kallas Millennials – de mellan 18-34 år –...
Millennials – de mellan 18 och 35 år – är en grupp som många marknadsförare verkar tro är svårfångade och...
Millennials – annonsörer och företag, alla vill komma åt denna generation mellan 18 och 34 år. Men en ny studie...
Nästa år är det dags att flytta marknadsföringens fokus från alla dessa Millennials vi skriver så mycket om, och rikta...
Generation Z vänder sig i allt större utsträckning till mobilen för all sin underhållning. Det visar ny forskning från Whistle....
Den kända tidningen The Guardian har nyligen utfört en undersökning, där de frågat tonåringar och unga vuxna om de slutat...
Papperstidningarna fortsätter att tappa såväl prenumeranter som intäkter, och det som tidigare var tidningar fyllda med artiklar och intressanta nyheter...
Ungefär 75 procent av den globala arbetskraften kommer år 2025 bestå av millennials, enligt en undersökning från EY. För att kunna...
Millennials, eller generation Y som de också kallas, sägs inte vara intresserade av nyheter. Men nya tjänsten Newsy tror inte...
Det amerikanska valet är i full gång, och så även politiseringen av många områden som tidigare sågs som opåverkade av...
Pay Your Selfie – så heter appen från ett nystartat företag med samma namn från Chicago, USA. De har faktiskt...
Det är många saker som skiljer “millennials” från de äldre generationerna, inte minst när det gäller sådant som hur man...
Netflix toppar YouGovs BrandIndex-lista över varumärken med högst word of mouth-värde bland unga. Drygt var tredje person i åldern 18-34...
Fler konsumenter, främst i yngre målgrupper, vill kunna skicka meddelanden till företag. I en studie med 11.000 konsumenter i åldrarna...
Facebook fortsätter att vara störst bland dem mellan 18 och 34, med andraplatsen Instagram rätt långt efter. Man verkar också...
Publicistgruppen Time Inc. har nu lanserat en publikpanel, kallad “The Stream” vars mål är att få reda på mer information...
Ny forskning visar att tvärtom från vad många kanske förväntar sig så är det inte Millennials (de mellan 18-34 år)...