Den nya lösningen på sjunkande intäkter och snåla läsare heter Blendle. Tanken är att det ska bli ett tidningshusens Spotify,...
En undersökning från företaget Audience Project visar att Facebook tappar i popularitet medan nyhetssajter blir allt viktigare bland personer i...
En ny undersökning visar vad många kanske redan misstänker – allt fler internetanvändare ratar traditionella nyhetskällor som TV, radio och...
En undersökning i USA, England, Tyskland och Holland visar att över 60% av människor har varit lojala mot sina mediakanaler...
Två av Australiens tre största publicister, News Corp och Bauer Media hoppade under föregående vecka av sitt deltagande i Audited...
Lokaltidningskoncernen Mitti lanserade igår sin nya digitala satsning, som ska göra det lättare att följa aktuella händelser på lokal nivå...
Frida Boisen – digital chef på Bonnier Tidskrifter – har i ett pressmeddelande presenterat den nya redaktionschefen för företagets digitala...
Nyligen presenterades Edelman Trust Barometers årliga undersökning som i år visar på kraftig nedgång i tilliten för flera institutioner, men...
I en nyligen utgiven rapport från Reuters i samarbete med Oxford University förutspås ett tufft år för både teknik och...
Opoint – som nyligen köptes upp av M-brain – går nu ihop med Infomedia för att skapa “en nordisk allians...
Facebook fortsätter att satsa på sin publicisttjänst för mobiltelefoner, Instant Articels. I en bloggpost i onsdags annonserade man att tjänsten...
IRM spår att reklaminvesteringarna kommer att öka med 1, 9 procent jämfört med 2014, och därmed uppgå till nästan 32,5...
Det är i den senaste Förtroendebarometern från Medieakademin som siffrorna visar att Google och Facebook ligger kvar på samma förtroendesiffror,...