IRM spår att reklaminvesteringarna kommer att öka med 1, 9 procent jämfört med 2014, och därmed uppgå till nästan 32,5...
Lokaltidningskoncernen Mitti lanserade igår sin nya digitala satsning, som ska göra det lättare att följa aktuella händelser på lokal nivå...
Den nya lösningen på sjunkande intäkter och snåla läsare heter Blendle. Tanken är att det ska bli ett tidningshusens Spotify,...
Frida Boisen – digital chef på Bonnier Tidskrifter – har i ett pressmeddelande presenterat den nya redaktionschefen för företagets digitala...
Facebook fortsätter att satsa på sin publicisttjänst för mobiltelefoner, Instant Articels. I en bloggpost i onsdags annonserade man att tjänsten...
Opoint – som nyligen köptes upp av M-brain – går nu ihop med Infomedia för att skapa “en nordisk allians...
En ny undersökning visar vad många kanske redan misstänker – allt fler internetanvändare ratar traditionella nyhetskällor som TV, radio och...
Två av Australiens tre största publicister, News Corp och Bauer Media hoppade under föregående vecka av sitt deltagande i Audited...
Det är i den senaste Förtroendebarometern från Medieakademin som siffrorna visar att Google och Facebook ligger kvar på samma förtroendesiffror,...
Nyligen presenterades Edelman Trust Barometers årliga undersökning som i år visar på kraftig nedgång i tilliten för flera institutioner, men...
En undersökning i USA, England, Tyskland och Holland visar att över 60% av människor har varit lojala mot sina mediakanaler...
I en nyligen utgiven rapport från Reuters i samarbete med Oxford University förutspås ett tufft år för både teknik och...
En undersökning från företaget Audience Project visar att Facebook tappar i popularitet medan nyhetssajter blir allt viktigare bland personer i...