Comscore som haft en mycket tuff tid med både börsras och revision firar att man fått två nya megakunder. Den...
Mätföretaget ComScore kom nyligen med sin rapport “Global Digital Future in Focus” som tittar på internetanvändande i 13 länder runt...
I takt med att allt färre tittar på tv och fler installerar reklamblockerare krävs det nya sätt för att nå...
Det nystartade Service-as-a-Software-bolaget Brand Metrics lanserar en ny plattform som gör det möjligt för publicister och medieägare att kontinuerligt mäta...
För två år sedan skrev vi på DA om nylanserade Brand Metrics som sa sig vilja mäta fyra områden som...
Facebook låter nu meddela att man gör stora förändringar i hur mätningar på plattformen kommer ske. Dels lägger man till...
Mätföretaget Integral Ad Science (IAS) har gjort sig kända för sin TRAQ Score (TRue Advertising Quality) samt för att vara...
Enligt en studie som World Federation of Advertisers (WFA) gjort är en klar majoritet av såväl annonsörer som byråer och...
6,5 miljoner svenskar var online via en dator i april: Majoriteten av dem besökte Googleägda sajter, som Gmail eller Googles söksida, tätt följda av Microsoft-sajter och mediesajter inom koncernen Schibsted som äger bland annat Aftonbladet och Svenska Dagbladet.
Att veta hur din reklam påverkar konsumenterna är avgörande för att veta hur du ska utforma dina kampanjer. Nu tar...
Undrar du ibland hur många som faktiskt medvetet interagerar med det du skriver på sociala medier? Att lämna en ”tumme...
Förra veckan genomfördes Advertising Week, med fokus på marknadsföring och hur branschen ska agera. Det var fem ämnen som återkom...
Media Ratings Council (MRC) släpper idag sina nya riktlinjer för hur mätningar av digital publik ska gå till. Riktlinjerna är...
I ett nytt samarbete mellan två brittiska företag, utlovas möjligheten att få veta mer exakt hur användarna har hanterat din...
Meetrics samarbete gör det möjligt för annonsörer att använda sig av Meetrics Ad Verification-lösning för att få tredjepartsverifierad data och...
Förra sommaren började mätföretaget Nielsen att mäta annonser som visas i YouTubes app i USA. Nu kommer mätningarna till Europa...
Förra veckan bjöd Facebook in till en heldag under parollen ”The science behind marketing”. Representanter från såväl Facebook som olika...
Socialbakers har tagit fram index och jämförelser för video på sociala medier. Enligt dem själva är detta “world’s first video...
Igår lanserade företaget Brand Metrics sitt verktyg för automatiserad mätning av brand lift som en följd av annonsexponeringar. Jag fick...
En undersökning från IAB visar att podcasts har ökat sina annonsintäkter kraftigt de senaste åren. Så det finns stor potential för...