6,5 miljoner svenskar var online via en dator i april: Majoriteten av dem besökte Googleägda sajter, som Gmail eller Googles söksida, tätt följda av Microsoft-sajter och mediesajter inom koncernen Schibsted som äger bland annat Aftonbladet och Svenska Dagbladet.
I ett nytt samarbete mellan två brittiska företag, utlovas möjligheten att få veta mer exakt hur användarna har hanterat din...
Mät- och analysföretaget Kantar Media satsar nu på att öka sin tjänst för realtidsdata – något så praktiskt som en...
Förra veckan bjöd Facebook in till en heldag under parollen ”The science behind marketing”. Representanter från såväl Facebook som olika...
Företaget CoolTool som jobbar med neuromarknadsföring har nu tagit fram ett nytt verktug som kan mäta användares känslor i realtid....
I takt med att allt färre tittar på tv och fler installerar reklamblockerare krävs det nya sätt för att nå...
Förra veckan genomfördes Advertising Week, med fokus på marknadsföring och hur branschen ska agera. Det var fem ämnen som återkom...
För knappt två veckor sedan lanserade Moodscore sitt nya verktyg i samband med ett event på Goto10. Vi fick möjlighet...
För en månad sedan lade Snapchat till ”context cards” som gav marknadsförare möjlighet att lägga till ett kontaktkort med exempelvis...
Det kan ibland vara lika mycket jobb att sätta upp en annonskampanj som att ta fram en rapport för sagda...
Undrar du ibland hur många som faktiskt medvetet interagerar med det du skriver på sociala medier? Att lämna en ”tumme...
Meetrics samarbete gör det möjligt för annonsörer att använda sig av Meetrics Ad Verification-lösning för att få tredjepartsverifierad data och...
Socialbakers har tagit fram index och jämförelser för video på sociala medier. Enligt dem själva är detta “world’s first video...
Media Ratings Council (MRC) släpper idag sina nya riktlinjer för hur mätningar av digital publik ska gå till. Riktlinjerna är...
Att veta hur din reklam påverkar konsumenterna är avgörande för att veta hur du ska utforma dina kampanjer. Nu tar...
Förra sommaren började mätföretaget Nielsen att mäta annonser som visas i YouTubes app i USA. Nu kommer mätningarna till Europa...
Det nystartade Service-as-a-Software-bolaget Brand Metrics lanserar en ny plattform som gör det möjligt för publicister och medieägare att kontinuerligt mäta...
Igår lanserade företaget Brand Metrics sitt verktyg för automatiserad mätning av brand lift som en följd av annonsexponeringar. Jag fick...
Mätföretaget ComScore kom nyligen med sin rapport “Global Digital Future in Focus” som tittar på internetanvändande i 13 länder runt...
Enligt en studie som World Federation of Advertisers (WFA) gjort är en klar majoritet av såväl annonsörer som byråer och...