För två år sedan skrev vi på DA om nylanserade Brand Metrics som sa sig vilja mäta fyra områden som...
Comscore som haft en mycket tuff tid med både börsras och revision firar att man fått två nya megakunder. Den...
För nästan exakt ett år sedan rullade Facebook ut en app i syfte att spåra vad användarna gör på sidor...
En undersökning från IAB visar att podcasts har ökat sina annonsintäkter kraftigt de senaste åren. Så det finns stor potential för...
Mätföretaget Integral Ad Science (IAS) har gjort sig kända för sin TRAQ Score (TRue Advertising Quality) samt för att vara...
Facebook låter nu meddela att man gör stora förändringar i hur mätningar på plattformen kommer ske. Dels lägger man till...
Enligt en studie som World Federation of Advertisers (WFA) gjort är en klar majoritet av såväl annonsörer som byråer och...
Mätföretaget ComScore kom nyligen med sin rapport “Global Digital Future in Focus” som tittar på internetanvändande i 13 länder runt...
Igår lanserade företaget Brand Metrics sitt verktyg för automatiserad mätning av brand lift som en följd av annonsexponeringar. Jag fick...
Det nystartade Service-as-a-Software-bolaget Brand Metrics lanserar en ny plattform som gör det möjligt för publicister och medieägare att kontinuerligt mäta...
Förra sommaren började mätföretaget Nielsen att mäta annonser som visas i YouTubes app i USA. Nu kommer mätningarna till Europa...
Att veta hur din reklam påverkar konsumenterna är avgörande för att veta hur du ska utforma dina kampanjer. Nu tar...
Media Ratings Council (MRC) släpper idag sina nya riktlinjer för hur mätningar av digital publik ska gå till. Riktlinjerna är...
Socialbakers har tagit fram index och jämförelser för video på sociala medier. Enligt dem själva är detta “world’s first video...
Meetrics samarbete gör det möjligt för annonsörer att använda sig av Meetrics Ad Verification-lösning för att få tredjepartsverifierad data och...
Undrar du ibland hur många som faktiskt medvetet interagerar med det du skriver på sociala medier? Att lämna en ”tumme...
Det kan ibland vara lika mycket jobb att sätta upp en annonskampanj som att ta fram en rapport för sagda...
För en månad sedan lade Snapchat till ”context cards” som gav marknadsförare möjlighet att lägga till ett kontaktkort med exempelvis...
För knappt två veckor sedan lanserade Moodscore sitt nya verktyg i samband med ett event på Goto10. Vi fick möjlighet...
Förra veckan genomfördes Advertising Week, med fokus på marknadsföring och hur branschen ska agera. Det var fem ämnen som återkom...