Att förstå hur konsumenter beter sig I digitala miljöer är viktigare än någonsin. Den nya studien eCommerce On från Kantar...
Kantar strömlinjeformar sin verksamhet genom att slå ihop fyra till en och samma. Den nya konsultjätten ska konkurrera med bland...
Twitter fortsätter rulla ut sina TV-mätningar med ledande undersökningsföretag världen över. Senaste samarbetet är med Nielsen i Australien där Twitter...
GroupM, som är en del av marknadsföringsjätten WPP, lanserar nu en ny tjänst med det något otympliga namnet [m]PLATFORM. Enligt...
Facebook-ägda Instagram är det varumärke som har ökat mest i värde det senaste året visar Kantars årliga mätning BrandZ. Kantar...
Ett av de ledande undersökningsföretagen i världen, Kantar Wordpanel, har nu börjat ett globalt samarbete med den sociala superjätten Facebook....
Kantar, där svenska undersökningsbolaget Sifo ingår, har slutförhandlat med Bain Capital för att sälja 60 procent av bolaget för 38...
För att bättre förstå marknadsföringens roll i framtiden har Facebook gått med i en grupp av ledande företag som Oxford...
Mät- och analysföretaget Kantar stärker nu sitt varumärke genom att skapa sig en tydlig identitet. Bland annat så kommer flera...
Kantar har gått samman med analysföretaget Profitero som hjälper företag att lyckas med sin e-handel. Syftet med partnerskapet är att...
Bara några veckor efter att Ipsos lanserade Ipsos.Digital har Kantar rullat ut Express Surveys. År 2020 ska helt enkelt handla...
Researchbolaget Ipsos har anställt Chris Murphy från Kantar som marknadschef för sin globala satsning. Fokus blir produktutveckling och utrullning. Chris...
E-handelstillväxten för livsmedelsmarknaden har ökat 30 procent globalt, vilket överstiger den totala handeln i FMCG, det visar en ny rapport från...
Eric Salama som varit på Kantar i 15 år, varav de senaste som VD lämnar bolaget. Han kommer att vara...
Redan under andra kvartalet kommer WPPs vd Mark Read berätta vem som köper en majoritspost i Kantar. WPP har under...
Twitter och Kantar har undertecknat ett femårigt samarbetsavtal som de kallar för "Data of Now". Företagen ska tillsammans utveckla nya researchprodukter inom annonseffekt, konsumentinsikt, varumärkeskännedom, kundnöjdhet och mediemätningar.
Martin Sorrell, WPPs tidigare vd som fick kicken, sitter nog hemma och småler nu när WPP inte går så bra....
En av fördelarna med att Kantar nu säljer 60 procent av sitt bolag till Bain Capital är att de får...
Comscore började en gång i tiden som onlinemätningsverktyg för alla aktörer. Nu vill man fokusera på video, på alla plattformar....
En stor studie från Kantar Media visar att avsaknaden av standardiserade mätmetoder gör att det är svårt att matcha företagens...