För bara en månad sedan startades Kantar Consulting, och nu, en månad senare, kommer de första frukterna ur det nya...
Det internationella analysföretaget Millward Brown har börjat ett samarbete med Kantar Worldpanel, som analyserar och kartlägger konsumentvanor. Tillsammans ska de...
Twitter fortsätter rulla ut sina TV-mätningar med ledande undersökningsföretag världen över. Senaste samarbetet är med Nielsen i Australien där Twitter...
Facebook-ägda Instagram är det varumärke som har ökat mest i värde det senaste året visar Kantars årliga mätning BrandZ. Kantar...
Efter att Kantar under ett år jämfört tweets och TV-program i UK, står det klart att det är stora musikprogram...
Martin Sorrell, WPPs tidigare vd som fick kicken, sitter nog hemma och småler nu när WPP inte går så bra....
Bara några veckor efter att Ipsos lanserade Ipsos.Digital har Kantar rullat ut Express Surveys. År 2020 ska helt enkelt handla...
Analys undersökningsföretaget GfK rapporterar fallande försäljningssiffror och lägre intäkter än väntat under 2016. Samtidigt växer andra konkurrenter i branschen. GfK...
Researchbolaget Ipsos har anställt Chris Murphy från Kantar som marknadschef för sin globala satsning. Fokus blir produktutveckling och utrullning. Chris...
En stor studie från Kantar Media visar att avsaknaden av standardiserade mätmetoder gör att det är svårt att matcha företagens...
Kantar har gått samman med analysföretaget Profitero som hjälper företag att lyckas med sin e-handel. Syftet med partnerskapet är att...
GroupM, som är en del av marknadsföringsjätten WPP, lanserar nu en ny tjänst med det något otympliga namnet [m]PLATFORM. Enligt...
Kantar, där svenska undersökningsbolaget Sifo ingår, har slutförhandlat med Bain Capital för att sälja 60 procent av bolaget för 38...
Comscore började en gång i tiden som onlinemätningsverktyg för alla aktörer. Nu vill man fokusera på video, på alla plattformar....
Kantar strömlinjeformar sin verksamhet genom att slå ihop fyra till en och samma. Den nya konsultjätten ska konkurrera med bland...
Redan under andra kvartalet kommer WPPs vd Mark Read berätta vem som köper en majoritspost i Kantar. WPP har under...
Twitter och Kantar har undertecknat ett femårigt samarbetsavtal som de kallar för "Data of Now". Företagen ska tillsammans utveckla nya researchprodukter inom annonseffekt, konsumentinsikt, varumärkeskännedom, kundnöjdhet och mediemätningar.
Kantar som ägs av koncernen WPP där också svenska undersökningsföretaget Sifo ingår har köpt ett designföretag från tidningen The Guardian. Vad Guardian...
I syfte att samordna alla de analytiker, data scientists, data designers och teknologikonsulter som finns utspridda på Kantars olika kontor...
Eric Salama som varit på Kantar i 15 år, varav de senaste som VD lämnar bolaget. Han kommer att vara...