En grupp forskare som jobbar med Facebook har använt sociala nätverket för att experimentera med positiva och negativa nyhetsflöden. “These...
Visst har det hänt dig att du ibland fattat fel beslut i affekt, du kanske har skällt på någon utan...
Nyligen undersökte företagen Realeyes och Mars Inc. kopplingen mellan känslor som en annons väckte och ökad försäljning. Resultaten talar sitt...
Förra veckan träffades hundratals marknadsförare för att under två dagar ta del av det senaste i branschen. NextM hade bjudit...
Facebooks team i Australien har genomfört en undersökning på den enorma mängd data som finns på plattformen, och kan baserat...
Nyligen avslöjades att Facebook ansökt om tre nya patent som alla handlar om att läsa av känslor hos sina användare....
När du ser ett ansikte ökar din uppmärksamhet, och används det i ett företags kommunikation så ökar sannolikheten att du...
Företaget CoolTool som jobbar med neuromarknadsföring har nu tagit fram ett nytt verktug som kan mäta användares känslor i realtid....
Att veta hur din reklam påverkar konsumenterna är avgörande för att veta hur du ska utforma dina kampanjer. Nu tar...
Tidningen New York Times startar nu ett tvärfunktionellt team som kallas nytDEMO. Baserat på tidningens erfarenheter av vad som engagerar...
Företaget Unruly mäter den känslomässiga respons som människor har på olika reklaminslag som de ser, och vi har fått ta...