Ipsos Mori håller på och testar möjligheterna med virtuell verklighet (VR) inom research. Kan VR ersätta teaterbesök, biovisningar och mer?...
Ipsos MORI i England har ett nytt samarbete med Atlantic Books för att publicera flera böcker och på så vis marknadsföra...
Svenska undersökningsföretaget Nepa rekryterade nyligen Ken Peterson, tidigare Loyalty COO på Ipsos. Ken blir Managing Direktor för Nepas USA-verksamhet. Nepa...
Svenska Marknadsundersökningsföretag (SMIF) som är en intresseorganisationen för undersökningsföretag har senaste dagarna drabbats av två tunga avhopp. Det är Kantar...
Analys och mätföretaget Ipsos Connect har nu släppt verktyget Connect:Live, som ska hjälpa marknadsförare att bättre förstå sig på sådant...
Analysföretaget Ipsos Marketing har släppt verktyget LIFE Path, som är tänkt att underlätta för företagskunder att lättare förstå och påverka...
Undersökningsföretaget Ipsos har lanserat Insight Cloud, något de kallar för en “socialiserad plattform” som ska hantera insikter från en massa...
Två engelska undersökningsorganisationer, en kommersiell och en akademisk, har undersökt hur mycket människor vet om hur deras inlägg på internet...
Istället för dyra TV-mätare kanske det räcker med en vanlig surfplatta. Det skulle i så fall kunna mångdubblera TV-panelens storlek...
Ipsos använder Googles undersökningsverktyg Google Consumer Surveys som plattform för sin senaste produkt. Det är framförallt geolokaliseringen som Ipsos hämtar...
Samtidigt som Ipsos tappar mark rustar Nielsen för krig. Marknaden har definitivt hårdnat efter att TNS och comScore slog sig...
En studie avslöjar att konsumenter tycker att anpassade annonser engagerar, utbildar och sparar tid samt har högre observation än “vanliga”...
Enligt en ny studie genomförd av undersökningsbolaget Ipsos har nu över hälften av alla barn under 12 år en egen...
No More Content