Vi på Dagensanalys.se skriver mer än gärna om den senaste utvecklingen inom teknik, kommunikation och annonsering. Vi förutsätter att den...
Alltfler överger traditionella TV-tjänster för online-TV. En nackdel med dessa kan emellertid vara bristen på lokala, ”små” nyheter. En lösning...
Sugen på Elvistårta eller en jacka till hunden? Nu kan du se och köpa Oprahs alla favoritsaker på Amazon! Att...
Facebook och Google är några av aktörerna som med allt från satellitnätverk till bredbandsballonger ska ge bredbandsuppkoppling på även de...
Minns du när Nokia var hetaste mobiltillverkaren? Eller hur din palm-pilot skulle revolutionera tidsplaneringen? Google släpper nu statistik över femton...
Drömmen om det fria internet fick sig ännu en törn i dagarna, när det annars vanligtvis liberala England lade fram...
”Digital News Initiative” – så heter sökmotorjätten Googles nya miljardsatsning, vars syfte är att förbättra relationen med den europeiska medieindustrin....
Globala reklamkakan för internetannonsering kommer att susa förbi TV redan år 2017, enligt en ny studie från FIPP. FIPP (Worldwide...
Ny etnografisk studie i USA visar att förlorad uppmärksamhet på TV-reklam kan återfås på digitala plattformar. Studien genomfördes av Nielsen...
En mycket intressant video som visar hur reklamvärlden förändrades när internet kom in i våra hem....
Mattel som tillverkar Barbie har haft desperata dagar, eftersom barnen lämnat Barbie i leksakslådan till förmån för iPad. Men de...
Medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, minskar i maj med drygt 6 procent jämfört med samma månad föregående år. Totalt...
Sökjätten planerar att lägga upp mer än 3 miljarder dollar på att lansera satelliter som utökar åtkomsten till internet i...
Ett nätverk med hundratals satelliter ska från och med 2015 ge världens befolkning tillgång till gratis och trådlös uppkoppling direkt från...
Siffror från IABs årsrapport visar att Internetreklam för första gången går om Broadcast TV, samt att mobilen för tredje året i rad får en tresiffrig procentuell ökning.
Nordicom visar upp de första resultaten från rapporten Mediebarometer 2013. Siffrorna visar bland annat på att det genomsnittliga dagliga användandet av Internet, till skillnad från många andra massmedier, skiljer sig markant beroende på om du är högutbildad eller lågutbildad.
Totalt har 7 miljoner personer, eller 91 procent, i åldern 16–85 år tillgång till dator i hemmet 2013. I åldersgruppen...
76 procent av alla barn i åldrarna 0-8 år använder Internet några gånger per vecka eller mer, vilket kan jämföras...
No More Content