Insikter i media och inflytelserika aktörer (“influencers”) är nu den viktigaste ingrediensen till framgångsrik marknadsföring, enligt Cision som nu utökar...
De är inte äldre än 21 – och redan är de några av de mest inflytelserika personerna på nätet. Läs...
En rapport från Ipsos visar att den amerikanska nyhetskanalen CNN har det största “nyhetsvarumärke” i Europa när det kommer till...
Influencers är ett hett byte för ett företag som baserar sin försäljning på nätet, visar forskning. Enligt en studie från...
Det finns många listor över de mest inflytelserika aktörerna på nätet – så kallade influencers. Men i detta fall är...
På sistone så har missnöjet bland många stora svenska YouTube-stjärnor kokat mot vad de anser är en orättvis behandling från...
Visst kan det vara bra att använda sig av influencers på YouTube för en bra annonsreklam. Men detta måste ske...
Kändiskvinnor är klart de starkaste influencer-stjärnorna på nätet, och är ofta riktiga experter när det kommer till att “promota” sitt...
Analysföretaget Cision möblerar om i sin ledning och tillsätter en ny koncernchef. Kevin Akeroyd blir nu företagets nya Global Chief...
Influencers – framgångsrika personer på sociala medier och vars åsikter kring en produkt kan ge enorma framgångar för ett företag....
Enligt en ny undersökning från Geelmuyden Kiese så uppger nästan en tredjedel av kommunikationsköparna i Skandinavien att den största utmaningen...
Influencers – alltså kända och inflytelserika personer, som YouTubers, eller sportstjärnor eller artister med egna konton på sociala medier –...
Enligt siffror från bloggnätverket Bloglovin så visar det sig att blogginlägg från så kallade “influencers” kan vara avgörande när för...
Många företag sponsrar gärna influencers på sociala medier, inte minst på YouTube, för att få bra reklam för sina produkter....
Influencers är inte sällan kunder med stora nätverk, som är så nöjda med produkten att de tipsar sina vänner och...
Hon kallas för popvärldens okrönta drottning – och det ligger nog mycket i detta. Nyheten om hennes graviditet, som släpptes...
En studie från HelloSociety visar att konton med färre än 30.000 följare genererar bättre marknadsföringsresultat än stora konton med miljontals...
För några år sedan var det vanligt att unga delade ut reklam för att tjäna några extra kronor. Trenden går...
Marknadsföring genom influencers har formligen exploderat de senaste två åren, och allt fler företag använder sig nu av dessa stjärnor...
Årets makthavare inom sociala medier heter Jocke & Jonna, följda av Expressen och Therese Lindgren. Det visar Medieakademins kartläggning i...