Nu släpper mediebyråkoncernen GroupM sin nya standard för att mäta viewability. Syftet är att skapa en ökad tydlighet och bättre...
I automatiseringens tecken och med en enorm mängd målgruppsdata lanserar mediebyrågruppen GroupM i Sverige Nordens första self-serviceplattform för köp av...
GroupM har nyligen anställt två ingenjörer för att förstärka sitt erbjudande inom Business Science. Med sin gedigna erfarenhet av marketing...
En ny rapport från GroupM visar att andelen som använder annonsblockerare endast är 3,5 procent i Sverige. En siffra som...
I förra veckan var jag på två olika konferenser, dels Salesforce Trailhead Live och dels NextM som anordnas av GroupM....
Redan idag har andelen pengar till digitala annonser gått om tv-annonserna i tio olika länder, däribland Sverige. Nästa år bedöms...
GroupM, som är en del av marknadsföringsjätten WPP, lanserar nu en ny tjänst med det något otympliga namnet [m]PLATFORM. Enligt...
Nordea efterfrågade datainintegrering, audience planning, redaktionellt tänk och en typ av kreativitet som gör skillnad. GroupM tog hem uppdraget. “Vi...
Enligt en rapport från GroupM kommer linjär TV under året få se sig omsprungna av sin digitala motpart. Genomsnittsanvändaren kommer...
Streamat innehåll, framförallt musik, via mobilen fortsätter att växa och enligt GroupM kommer det att leda till flera nya annonsmiljarder....