Idag är sociala medier en av mest effektiva marknadsföringskanalerna. Det är genom sociala medier vi konsumerar media, skapar kontakter, frågar...
Att förstå vilka steg konsumenten tar innan hen genomgår ett köp kan vara lika värdefullt för marknadsförare som själva försäljningen....
Finska marknadsanalysföretaget Supermetrics har släppt ett nytt verktyg som ska hjälpa marknadsförare att skapa insiktsfulla rapporter i Excel. Verktyget samlar...
Vad är viktigt att satsa på inom SEO under 2019? Vi har sammanställt en SEO-guide för 2019 så att du ska kunna...
Konsumenternas acceptans av reklam är idag rekordlåg. Bara en fjärdedel tycker att reklamen är okej. Skälet som anges är att...
Trots att efterfrågan för kompetenser inom artificiell intelligence, datadriven kommunikation och insiktsbaserad affärsutveckling hela tiden ökar är förståelsen fortsatt låg....
Chris Anderson är mannen som väljer ut vilka som får tala på TED. Här listar han sina personliga favoriter från...
PubMatic har tagit reda på att reklamköpare, trots oro över bedrägerier och frågor kring mätbarhet, lägger närmare en fjärdedel av...
Vi har intervjuat Stefan Beckman som är Commercial Lead Northern Europe på FreeWheel om framtiden för digitala medier i Sverige...
Med 100 miljoner följare på Instagram är National Geographic störst på plattformen. Det var efter att varumärket drog igång en...
Millennials i all ära, men Generation Z är den senaste gruppen på arbetsmarknaden. Ny forskning från Glassdoor visar vilka jobb...
Mobilen är den konsumentprodukt som kanske har utvecklats mest de senaste 20 åren. Adobe har sammanställt 12 tankeväckande fakta om...
Video fortsätter att växa i popularitet, speciellt hos den yngre generationen. Ifall du ännu inte är helt övertygad, får du...
I de flesta fall är Facebook en trevlig upplevelse, men ibland kan det dyka upp innehåll som man gärna vill...
Tidningen Financial Times listar återigen de snabbast växande företagen i Europa. För tredje året i rad listar Financial Times de...
Vad skulle hända om du slutade använda Facebook? En fråga som forskare på Stansford ville ta reda på. Så här...
E-handeln har fullständigt exploderat de senaste åren. Idag handlar över 80 % av svenskarna någon gång på nätet varje kvartal,...
Mastercard har integrerat Risk Management i marknadsavdelningen för att skydda sitt varumärke på en allt mer komplex marknad. Risk Marketing...
YouGov BrandIndex visar att ICA och IKEA är de varumärken som flest svenska kvinnor har ett positivt intryck av. Lidl...
Machine learning och A.I. som används i tusentals vetenskapliga studier riskerar vara missledande och felaktiga. Den varningen gör Dr Genevera...