Igår stod det klart att tre seniora konsulter från undersökningsföretaget Ipsos går över till dataföretaget Odyssey. Jag kan inte låta...
Ett av företaget Salesforces mål är att hjälpa sina kunder att nå deras kunder på nya och mer effektiva sätt....
Under SAS Global Forum frågade vi Oliver Schabenberger om den etiska användningen av AI på plattformen. Det är en fråga...
Facebooks team i Australien har genomfört en undersökning på den enorma mängd data som finns på plattformen, och kan baserat...
I dag släpper Tidningsutgivarna nya bannerannonser i sin kampanj om pressetik och mediernas trovärdighet. De liknar de avlånga printannonserna som...
Enligt ett dokument som tidningen ”The Intercept” fått tag på, och som märkts som ”konfidentiellt”, erbjuder Facebook nu en ny...
I dagens värld är det lätt för så gott som vem som helst att göra undersökningar, och inte sällan ser...
Två engelska undersökningsorganisationer, en kommersiell och en akademisk, har undersökt hur mycket människor vet om hur deras inlägg på internet...
European Society for Opinion and Market Research (ESOMAR) går nu ut och varnar sina medlemmar (och andra aktörer) för en...