Undersökningsföretaget Epinion som döpt sin enkätverksamhet UserReport till AudienceProject har samtidigt rekryterat Simon Kvist Gaulshøj från Outplay som global Publishing...
Epinion grundades år 2000 av Sören Justesen och år 2003 bestämde sig Mogens Storgaard Jakobsen för att ansluta sig till företaget. Sedan några år arbetar Epinion i Sverige för att öka sin marknadsandel inom research samt etablera sitt namn inom "digital audience measurement services" med nyckelkunder som Google och SmartClip. Dagensanalys.se fick nöjet att träffa Mogens och ställa några frågor om Epinion, deras produkter och lösningar samt hans egna erfarenheter inom research.
Sedan förra året har Schibsteds affärsutvecklingsenhet med Sigge Ennart i spetsen letat efter ett upplägg för hur Schibsted ska kunna lansera en egen onlinepanel i ett eget bolag, med målsättningen att ta hem affären från de traditionella undersökningsbolagen som exempelvis Sifo, Ipsos och Demoskop.