Analysföretaget comScore har nu tillsammans med brittiska branschorganisationen ABC UK (Audit Bureau of Circulations) lanserat en revidering. Funktionen heter Content...
Slumpmässig
digital marknadsföring
Mercedes-Benz är inte bara en framgångsrik biltillverkare, utan även en framgångsrik Instagrammare med 4, 9 miljoner följare och upp till...
Enligt säkerhetsföretaget White Ops så finns det en kriminell liga som med utgångspunkt i Ryssland stjäl enorma miljonbelopp dagligen från...
Organisationen MRC – Media Rating Council – föreslår att man ska kunna mäta mobil ”viewability” på ett sätt som ska...
”Personalisering” är årets marknadsföringsord enligt en årlig undersökning genomförd av ANA – Association of National Advertisers i USA. Och visst...
Den nya uppdateringen ska med ett nytt utseende göra notiserna i appens Facebookflöde ännu personligare. Facebook ska, under de närmaste...
Litar du på att dina personuppgifter verkligen behandlas på rätt sätt av företag, varumärken och mobiloperatörer? En ny studie visar...
Att göra egna podcasts – alltså radioklipp som kan lyssnas på via nätet – har blivit allt populärare bland företag,...
Microsoft Pulse är en mättjänst från techjätten som samlar och mäter realtidsreaktioner från hela världen, med fokus inte bara på...
IRM – svenska Institutet för Reklam- och Mediestatistik, har just kommit ut med sin rapport kring programmatisk handel. Det visar...
Under Quantcast Supernova fick jag chansen att växla några ord med Konrad Feldman, VD på Quantcast för att få hans...
Även om aktiviteten inom marknadsföringsbranschen i världen har sjunkit något, så sticker Europa ut från mängden med ökade budgetsatsningar. Detta...
Undersökningsföretaget Ipsos har lanserat Insight Cloud, något de kallar för en ”socialiserad plattform” som ska hantera insikter från en massa...
Analys- och mätföretaget comScore har nyligen vunnit ett kontrakt för att mäta de digitala publiksiffrorna under de kommande två åren....
Facebook har varit i ordentligt blåsväder på senare tid; inte bara kring sitt sätt att hantera nyheter. Många annonsörer känner...
Idag är inte alla företag på YouTube men många har börjat titta på möjligheterna hur video ska kunna hjälpa dem...
Forskare vid Stockholms universitet och tankesmedjan Duqtor har genom ett tvärvetenskapligt arbete kunnat ta fram några råd och modeller för...
Viewability – alltså tiden som annonser syns i bild – har sjunkit avsevärt i Storbritannien under årets andra kvartal, från...
Direktsändning på sociala medier är inte bara för kändisar längre. Nu kan du själv sända direkt på TV eller webben när...
93 procent kommer öka sin digitala budget i år. De viktigaste områdena som man kommer att prioritera är att generera...