En undersökning från Accenture Strategy visar att det finns en konflikt mellan att få personaliserade budskap och att ge upp...
I måndags kom ett uttalande från franska dataskyddsmyndigheten, och i tisdags gjorde den tyska motsvarigheten samma sak: Varnade Facebook och WhatsApp...
I takt med att allt fler företag försöker bli kundcentrerade och skapa en tydlighet kring kundresan och kundens livstidsvärde behöver...
Förra veckan skrev vi om att mjukvaruföretaget Aptilo Networks startar ett samarbete med mät- och analysföretaget Inizio för att kunna...
Efter bara ett år stängdes Facebooks API för Audience Insight ner, vilket gör att marknadsförare som vill ha data att...
En stor del av Twitters intäkter är att sälja deras data, till högstbjudande. Nu ska man göra det enklare och...
Nitor, är ett finskt företag som sysslar med agil design, utveckling av program/system, konsultation och mer. För att vara närmare...
KPMG köpte för två år sedan upp företaget Nunwood som jobbar med att hantera och följa upp kundupplevelser. Nu tar...
I augusti meddelade Facebook att de skulle börja rapportera bruttovisningar av annonser. Nu börjar funktionerna rullas ut, och de innefattar såväl...
Undersökningsföretaget Cint slår sig ihop med plattformen Narrative I/O för att ge kunderna tydligare och enklare tillgång till data från...
Tillsammans med företaget FocusVision ska Proctor & Gamble nu förbättra sina satsningar på marknadsundersökningar bland sina befintliga konsument- och medarbetarpaneler....
Förra veckan genomfördes Advertising Week, med fokus på marknadsföring och hur branschen ska agera. Det var fem ämnen som återkom...
I en ny studie från Mindshare framgår att 65 % av de 1000 personer som tillfrågats är försiktiga med vilka...
I en undersökning bland marknadsförare i sju Europeiska länder menar omkring 40 % att den tillgängliga datan är allt för...
I en undersökning menar 64 % av marknadsförare att det inte är deras jobb att analysera data om kunderna. Mer...
Att data blivit en viktig handelsvara är ingen nyhet, men hittills har det varit svårt för köpare och säljare att...
Det är BBCs internationella biståndsavdelning BBC Media Action som nu lanserar en interaktiv portal med data från världens 13 fattigaste...
Ett nytt verktyg lanseras nu av Go2Group, med löftet om att kunna integrera insikter och analysdata från flera olika plattformar....
Ny, global forskning visar att en fjärdedel av internetanvändarna kan tänka sig att dela med sig av data mot sådant...
Även marknadsföringen behöver sina listor för de populäraste trenderna under det gångna året. Detta gäller inte minst data – ett...