Ett av företaget Salesforces mål är att hjälpa sina kunder att nå deras kunder på nya och mer effektiva sätt....
Finska marknadsanalysföretaget Supermetrics har släppt ett nytt verktyg som ska hjälpa marknadsförare att skapa insiktsfulla rapporter i Excel. Verktyget samlar...
Nu lanserar Qlik en uppdatering av sin lösning, Qlik Data Catalyst 4.0. Den nya versionen av lösningen, som tidigare hette...
Framtiden för native advertising handlar om att kombinera innehållsproduktion med programmatisk distribution i en och samma self-service-plattform. Det menar adtech-bolaget...
Många företag har de senaste åren byggt system för att samla in stora mängder data, men allt fler börjar upptäcka...
Nielsen och Microsoft har börjat samarbeta om data för FMCG (fast moving consumer goods) och detaljhandeln. Idén är att förse...
Varumärken har använt engagemang som ett mått sedan början av sociala medier. “Vi kunde inte ha valt en mer felaktig...
Nära 70 procent av marknadsförare tycker att de stora plattformarna som Google och Facebook inte ger tillräckligt med data för...
Under techkonferensen Dreamforce nyligen presenterades en rad nyheter. Några av dem har vi redan skrivit om, men en sak som...
I förra veckan lanserade undersökningsföretaget Bilendi ett helt nytt koncept som innebär att man kopplar ihop data från digital tracking...
Mot bakgrund av såväl GDPR som Cambridge Analytica skandalen har Facebook uppdaterat sin integritetspolicy. Du har sannolikt inte läst igenom...
Säljfokuserad marknadsföring är numera en naturlig del i de flesta annonsörers marknadsstrategi. Trots detta råder det osäkerhet kring hur aktiviteterna...
Nu hakar undersökningsföretaget Confirmit på den senaste trenden att koppla ihop flera datakällor för att bättre kunna analysera och förstå...
Onsdag den 11/4 genomfördes SMIFs tredje paneldebatt om Framtidens Research. Den här gången fanns Alexander Skorka från Dapresy, Robin Hjelte från...
Är du nyfiken på vad som kommer hända med allt prat kring AR, VR med mera och hur vi kommer...
Nu bjuder SMIF in till del tre i serien paneldebatter om Framtidens Research. Den här gången är det dags att...
Enligt en undersökning som eMarketer gjort tillsammans med Adobe menar hela 65% av de tillfrågade att de behöver utveckla sin...
Den senaste tiden har allt fler blivit medvetna om analysfirman Cambridge Analyticas system för att skörda information från över 50...
De allra flesta konsumenterna på nätet delar gärna med sig av uppgifter om sig själva, men förväntar sig att företagen...
Förra veckan bjöd Surveyföreningen in till kvalitetsseminarium, och årets tema var frågemetodik och opinionsundersökningar. Med tanke på att det är...