Digitala analysföretaget Webtrends har lanserat verktyget “Infinity Data Connector”, som ska underlätta för företag att samla in sådant som besökarinformation...
MRC – “Media Rating Council” – är en Amerikansk institution som pysslar med mediamätningar, och har nyligen kommit ut med...
Accenture har nyligen köpt Analytics8 som ska hjälpa dem att gräva fram Big Data och dra fram insikter. Bolaget grundades...
Google vill visa att de även klarar av enorma datamängder. Så med sin stora plånbok har de köpt upp dataspecialisterna...
New York-baserade traditionella undersökningsföretaget SIS tar steget in i den nya världen genom att satsa på en division för Big...
Windows 10 används nu av 200 miljoner människor – alla fall enligt Microsoft. Och det verkar som om de har...
Alla företag med en digital strategi har förstått att framgång grundar sig på data och analys. Men hur gör man...
Många är med i butikernas olika lojalitetsprogram för att få bättre priser. Men de flesta av dessa är mer skeptiska...
Idag avslöjades att analysföretagen Demoskop och Inizio går samman. Vi intervjuade Carin Wegenius, tf. VD på Demoskop, och Karin Nelsson,...
AMP – Accelerated Mobile Pages – är Googles satsning på att korta laddningstiderna på mobila plattformar, och kommer enligt företaget...
Grunden till all framgång är agerbar data, men problemet har alltid varit att det är krångligt att ta fram siffror och dessutom svårt att redovisa dessa på ett enkelt och överskådligt sätt.
66 procent av företagen säger att de har strategier kring deras digitala transformation. 7 av 10 menar dock att de inte...
De stora jättarna – Facebook och Google – har länge konkurrerat om de mobila användarnas uppmärksamhet. Nu ökar de istället...
Nyligen genomfördes konferensen BigSurv, där över 400 representanter från hela världen för första gången träffades och presenterade över 100 papers på...
Andelen företag som planerar att investera i big data växer, från 58 procent i fjol till 64 procent i år, visar...
Dagens framgångsrika företag grundar sina beslut på data och analys. Moderna företagsledare älskar att få rapporter och följa data i...
En nyligen publicerad studie från Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) och American Institute of CPAs (AICPA) avslöjar att en...
Idag grundar de flesta stora företag sina beslut på data och analys, men hur säkerställer man att den data som...
Google trends är ett användbart verktyg för den som vill veta vad som generar mest sökningar för tillfället. Nu finns...
Varje företag har ett behov att veta vad deras varumärke egentligen står för. Ytterst handlar det om att förstå vad det är som gör att konsumenten överväger att köpa deras märke.