Google kommer att införa nya regler i Google App Campaigns som gör det svårare att spåra konvertering i appar. Google...
Facebook rustar upp inför amerikanska presidentvalet nästa år och skärper nu sina regler för politiska annonsörer. De nya reglerna träder...
En tredjedel av annonsörerna minskade sina programmatiska köp under 2018 visar en ny studie. Det är osäkerheten kring var annonserna...
Prognosen för totala medieinvesteringar för helåret 2019 landar på 41,5 miljarder kronor i Sverige. Frågan är vem som roffar åt...
Förra året släppte IAB Tech Lad verktyget ads.txt som ska hjälpa till att bekämpa annonsfusk. Nu kommer uppföljaren som ska...
Samsung petar ned Procter & Gamble från tronen och är nu världens största annonsörer, enligt Ad Age’s årliga rapport. Varje...
Geolokaliseringsspecialisten Placed har ingått i nytt samarbete med Adobe för att kunna mäta effekten av tv-reklam i butiker. Det är...
Samtidigt som Facebook minskar i mindre utsträckning än tidigare tokökar Instagram. Instagrams annonsintäkter ökad med hela 177 procent. Framgången med...
IAB, ANA, AAF och fler organisationer kritiserar Apple i ett öppet brev för att med sin webbläsare, Safari, göra det...
Sedan över ett år har diskussionen kring fejknyheter stormat, och nu verkar det kommer ett efterlängtat svar på hur seriösa...
I ett nytt försök att locka fler annonsörer till plattformen ger Snapchat nu bort annonskrediter till ett flertal start-up företag....
Appen Snapchat har det senaste året fått stor uppmärksamhet. De börsnoterades i våras, och överträffade i slutet av året alla...
För att lugna investerare, annonsörer och företag har Facebook gått ut med information att man nu tänker stötta alla annonsörer...
Bakom listan är tidningen AdAge som kartlagt vilka annonsörer som är störst. På första plats finner vi Procter & Gamble,...
Efter att det avslöjats att Facebook gjort det möjligt för omoraliska annonsörer att nå ut på plattformen har man tagit tag...
Annonsbedrägerier blir allt vanligare i onlinevärlden. En undersökning från InMobi visar att tre fjärdedelar av alla app-annonsörer anser att annonsbedrägeri...
Tidigare i augusti skrev vi om Facebook Watch som avsåg konkurrera med YouTube. Nu lanseras tjänsten i USA, och det...
Efter YouTube-skandalen där många annonsörer avslutade sitt samarbete med Google har företaget genomfört en hel del förändringar. Nu kommer ytterligare...
Stora TV-bolag har kommit på hur de kan lura Nielsens rating-system för att undvika dåliga ratings. Lösningen är helt enkelt...
Kantar Medias AdGooroo plattform ger annonsörer möjlighet att se trender i sökningar, och nu lägger de även till data från...