Trots kritik mot systemet med programmatic och automatiska annonsköp så beräknas närmare 80 procent av årets displayannonseringen i USA köpas...
Slumpmässig
annonsering
Facebook gör just nu flera stora ändringar till det sociala nätverket som dagligen aktiverar nästan en femtedel av jordens befolkning....
Supergiganten Reddit meddelade i onsdags att de utökar sitt erbjudande och lanserar cost-per-click-annonser på sin plattform. Reddit är en social...
Under Quantcast Supernova fick jag chansen att växla några ord med Konrad Feldman, VD på Quantcast för att få hans...
Många störs nog av onlinebaserad reklam, om det nu är reklamklippen på Youtube innan man kan skratta åt ”Sommaren i...
Vi börjar närma oss fjärde kvartalet (Q4) vilket är den största försäljningsperioden på hela året. Här berättar Albin Stööp som...
En ny studie från brittiska Channel 4 visar att reklam på YouTube och Facebook är dyrare och har samtidigt lägre...
IAB har under en period arbetat med ett nytt protokoll kallat ads.txt. Det nya protokollet gör det möjligt för köpare...
Årets mest populära native hade en klickfrekvens som var 58 gånger högre än den genomsnittliga bannern. Här listar Strossle de...
Dagens Nyheter har som tradition, som andra tryckta medier, att inte publicera utgåvor på svenska helgdagar. Detta leder självklart till minskade annonseringsmöjligheter och potentiella intäkter. För att fånga in den saknade intäkten trycker nu DN.se på gaspedalen för deras digitala produkter som publiceras dygnet runt under årets alla dagar.
Mätföretaget Integral Ad Sciences har släppt sin senaste rapport, Media Quality Report, som tillhandahåller benchmark för viewability, brand safety, ad...
Förra sommaren började mätföretaget Nielsen att mäta annonser som visas i YouTubes app i USA. Nu kommer mätningarna till Europa...
Konsumenter är mer mottagliga för mobila annonser framför tv:n och precis innan de somnar, det visar en ny studie från...
Under en paneldebatt på Techcrunch Disrupt SF 2017 pratade tre experter inom e-sport om varför framför allt ”traditionella” idrottslag och...
Som vi tidigare skrivit om har Amazon börjat bygga sina annonsmuskler, och nu kommer siffror som visar vartåt det lutar....
Det är mycket prat om att annonser ska vara native för att vara effektiva. Men annonser måste vara anpassade till...
IAB Sveriges seminarium arrangeras den 30 augusti – då ska man utifrån IAB AdEx Benchmark gör en genomlysning av reklammarknaden...
För att bättra synkronisera hur man räknar annonsvisningar har Facebook nu ändrat om i hur organiska sidvisningar räknas. Här förklarar...
Förra året lanserade Spotify”branded moments”, ett sätt för annonsörer att placera videoannonser i de mest populära spellistorna, och på så...
Sökmotorjätten ska se till att vi äntligen kan slippa alla dessa störande ”pop-ups” i mobilen. Det impopulära annonsformatet leder säkert...