Den globala marknaden för mobilannonser kommer att nå otroliga 900 miljarder kronor redan nästa år, enligt en färsk rapport from...
Alla som har varit i Afrika söder om Sahara nyligen, vet att smartphone-revolutionen verkligen inte har nått alla konsumenter i...
I en grundlig och bred studie av annonsering, köp och interaktion med varumärken på sociala medier, slår brittiska undersökningsinstitutet GroupM fast...
Nu gör Facebook business av att de vet precis vilka deras användare är och var de befinner sig. Affärer kommer...
Den amerikanska Spotify-konkurrenten Pandora jobbar målmedvetet för att deras lyssnare ska få annonser som de tycker är relevanta. Det är...
Bildsajten Instagram startade utan annonser och växte snabbt till världens viktigaste mötesplats för visuell kommunikation. Sedan två år vill ägarna,...
Facebook var inte först med att erbjuda live-sändningar från användare till användare. Just därför försöker de nu lära av andras...
Adobe utvecklar sin Audience Manager, en datahanteringsplattform, till Audience Marketplace, en handelsplats för data om konsumenter. Det kluriga är att...
Dagens Media rapporterar att Facebook kommer att lansera Instant Articles i Sverige mycket snart och att Expressen och Aftonbladet kommer...
Adweek jämför i en analys videoannonsering på YouTube och Facebook, med utgångspunkt från vad man får för pengarna. Deras slutsats...
Reebok har i en annonskampanj jämfört vad de får för pengarna hos Facebook och Youtube när de videoannonserar. Precis som...
En medlemsundersökning inom ANA, en amerikansk organisation för reklamköpare, visar att i stort sett alla vill att besöksdata på nätet...
Resultatet för tredje kvartalet av EU-rapporten “European Advertising Business Climate Index” visar att Sverige och Danmark tillhör de länder som...
Som företag eller organisation är transparens oerhört viktigt. Samtidigt ratar allt fler kunder annonser och kräver ett allt mer givande innehåll. Hur syns man utan att "sälja"?
Giles Goodwin från amerikanska kreativa byrån Flite, rycker i Adweek ut till den hederliga gamla bannerns försvar. Den behöver bara...
I ett nytt samarbete mellan två brittiska företag, utlovas möjligheten att få veta mer exakt hur användarna har hanterat din...
I en studie bland 542 annons-proffs i Europa, framkommer inte bara en bild av att Programmatic kommer att ta över...
Brittiska annonsköpsplattformen Videology hakar på Nielsens öppning av Nielsens Digital Ad Ratings (DAR) genom att integrera datan därifrån i sin...
Bildflöden på Pinterest brukar inte sällan vara representativt för vad som är populärt bland allmänheten. Nu har de kanalen ut med deras...
Techsajten Wired är senast ut i raden av förläggare som trappar upp kampen mot adblockers. De som nu surfar in...