Att data är viktigt har bland andra konsultföretaget Accenture accepterat som nu köper upp det ena företaget efter det andra....
Nu hakar undersökningsföretaget Confirmit på den senaste trenden att koppla ihop flera datakällor för att bättre kunna analysera och förstå...
Det svenska undersökningsföretaget Universum startades 1988, och har sedan dess vuxit till en stor aktör på den svenska marknaden med...
I syfte att samordna alla de analytiker, data scientists, data designers och teknologikonsulter som finns utspridda på Kantars olika kontor...
Enligt en undersökning som eMarketer gjort tillsammans med Adobe menar hela 65% av de tillfrågade att de behöver utveckla sin...
Analysföretaget Ipsos köper nu in sig i videoanalysföretaget Big Sofa. Genom investeringen på ca 3 miljoner pund (34 miljoner kronor)...
Förra veckan bjöd Surveyföreningen in till kvalitetsseminarium, och årets tema var frågemetodik och opinionsundersökningar. Med tanke på att det är...
I ett blogginlägg meddelade internetjätten Google att de köper IoT-företaget Xively som tidigare ägdes av LogMein. Uppköpet kommer enligt Google...
TU:s årliga analys- och annonsdag, som äger rum torsdagen den 25 januari i Stockholm, är öppen för alla som är...
Företaget Upinion lanserade i början av året sin egen meddelandeapp för att hjälpa företag att skicka ut undersökningar till sina...
I en undersökning som genomfördes av OC&C Strategy Consultants visade det sig att investeringar i att kunna analysera digitalt kommer...
KPMG köpte för två år sedan upp företaget Nunwood som jobbar med att hantera och följa upp kundupplevelser. Nu tar...
I en undersökning bland 300 teknikföretag som de senaste 12 månaderna genomfört en marknadsundersökning menar 83 procent att undersökningen varit...
Att vara en data-driven organisation är något som de flesta idag pratar om. Men hur många av medarbetarna har direkt...
Det brittiska företaget Digital Taxonomy har tagit fram ett verktyg som de kallar Codeit. Det är baserat på maskininlärning och...
I syfte att göra analyser tillgängliga för att fatta väl underbyggda beslut på daglig basis har Nielsen tagit fram verktyget...
I en undersökning av 250 marknadschefer framkommer att 40 % ser avsaknad av data och förmåga att analysera data som...
Forskare har för första gången lyckats skicka en smak över internet. Genombrottet banar väg för oändliga möjligheter, som att provsmaka...
Det är undersökningsföretaget Kantar Millward Brown som står bakom marknadsanalysplattformen Ignite Network. Nu lanserar de förbättrade mätningar av mobilannonser, och...
Nu lanserar Scandinavian Recruitment Intelligence (SRI) sitt nya koncept där bakgrundskontroller och intervjuer i rekryteringar utförs med metoder utvecklade i...