När vi skrev om clickbait i en artikel under veckan inkluderade vi ett exempel från Expressen.se. Reaktionen från Expressen resulterade...
Senaste
Aftonbladet
Facebook är en otroligt viktig källa för trafiken. Detta har Expressen insett och de har aktivt arbetat på ett smart...
Aftonbladet och Expressen har länge slagits om förstaplatsen om vem som är Sveriges största publicist på Facebook. Men under hösten 2016 har Newsner gått om och skapar mest engagemang av alla svenska publicister i det sociala nätverket.
Trendkurvan visar att Expressen.se får högre räckvidd än Aftonbladet.se innan året är slut. Satsningen som Bonnier gjort efter sommaren 2016...
AI:n har kommit till medie-Sverige. Vi har skrivit en hel del om de nya chatbotarna på bland annat Facebook Messenger...
Ännu en vecka har passerat, med snöoväder, valchock och novemberkyla. Men Dagensanalys.se har varit en värmande brasa i eländet och...
Häromdagen gick Aftonbladet ut offentligt med att de tänker hoppa av KIA-index för webb-TV. Orsaken uppgavs vara deras mätmetoder. Men...
Annonsblockering är på allvar en existentiell kris för reklambranschen och för alla publicister
Här är superlistan som visar hur svenska internetanvändare surfade första veckan i det nya året. I topp ligger sajter som Google, Facebook, Aftonbladet, Youtube och Expressen.
När Helin slutar på Aftonbladet för att istället börja på SVT som programdirektör läggs den gemensamma podden Mattsson Helin ned....
KIA-index genom Sveriges Annonsörer ska genomföra en studie tillsammans med svenska publicister, som Aftonbladet, Bonnier Tidskrifter och Göteborgs-Posten i syfte...
Nu har beta-testerna för Facebook Instant Articles startat i Sverige. Redan nu använder sig Expressen och Aftonbladet av den nya...
Som experiment har jag valt att inte läsa svenska kvällspressen under ett års tid. Det har varit befriande och samtidigt...
MMS TV-mätningar omfattar numera inte bara traditionella TV-kanaler, helt i linje med att alla kan sända TV numera. Som en...
Dagens Media rapporterar att Facebook kommer att lansera Instant Articles i Sverige mycket snart och att Expressen och Aftonbladet kommer...
Facebook har varit i täten med att använda sig av självspelande (autoplay) videoannonser i sitt flöde, till skillnad från exempelvis...
MMS onlinevaluta har sedan maj 2014 varit ett verktyg för att mäta reklamtittande på webb-TV. Nu verkar det som om...
Det som de äldre generationerna lärde sig kalla kvällstidningar, gör nu de traditionella TV-kanalerna sällskap i Apple TV:s uppgraderade plattform, tvOS....
Annonsblockerare kommer att göra det både svårare och dyrare för annonsörer att nå människor med reklambudskap. Men det är det...
Jan Helin känner gnäller i sin podcast om att allt fler läsare använder reklamblockerare. Visst är det jobbigt när det som...