Nu har beta-testerna för Facebook Instant Articles startat i Sverige. Redan nu använder sig Expressen och Aftonbladet av den nya...
Som experiment har jag valt att inte läsa svenska kvällspressen under ett års tid. Det har varit befriande och samtidigt...
MMS TV-mätningar omfattar numera inte bara traditionella TV-kanaler, helt i linje med att alla kan sända TV numera. Som en...
Dagens Media rapporterar att Facebook kommer att lansera Instant Articles i Sverige mycket snart och att Expressen och Aftonbladet kommer...
Facebook har varit i täten med att använda sig av självspelande (autoplay) videoannonser i sitt flöde, till skillnad från exempelvis...
MMS onlinevaluta har sedan maj 2014 varit ett verktyg för att mäta reklamtittande på webb-TV. Nu verkar det som om...
Det som de äldre generationerna lärde sig kalla kvällstidningar, gör nu de traditionella TV-kanalerna sällskap i Apple TV:s uppgraderade plattform, tvOS....
Jan Helin känner gnäller i sin podcast om att allt fler läsare använder reklamblockerare. Visst är det jobbigt när det som...
Webbanalytikern Johan Liljebo har gått tillbaka till Aftonbladet efter en tid som analytiker på SVT. Johan Liljebo Innan dess var...
Aftonbladet satsar stort på analys och söker två analytiker till sitt team – En webbanalytiker som är konverteringsspecialist samt en...
Under konferensen MEG i Göteborg presenterade Medieakademin sin Förtroendebarometer. I topp bland medierna hamnar SR, SVT och Google. Förtroendebarometern undersöker...
Nättidningen USA Today testar just nu nya innovativa metoder för att stoppa läsarna att lämna tidningen för att gå till...
Om inte Aftonbladet ökar sina intäkter och minskar sina kostnader samt minskar sina strategiska investeringar är "tidningen Aftonbladet nära konkurs" hävdar en källa som forskat i bolagets ekonomiska läge utifrån sin stuga i södra Sverige. Källan har under flera år oroat sig över utvecklingen och vill nu nå ut med sina insikter i tidningens affärer. Eller?
Webbaserade grafikplattformen Goo Create lanserar stöd för 3D-annonser. Goo Technologies lanserar idag tjänsten Goo Create som är den första professionella...
Sedan förra året har Schibsteds affärsutvecklingsenhet med Sigge Ennart i spetsen letat efter ett upplägg för hur Schibsted ska kunna lansera en egen onlinepanel i ett eget bolag, med målsättningen att ta hem affären från de traditionella undersökningsbolagen som exempelvis Sifo, Ipsos och Demoskop.
Aftonbladet tar nu nästa steg i att följa inloggade besökare på sina nättjänster. Syftet med kartläggningen är att personalisera utbudet...
No More Content