I måndags berättade jätteföretagen om sitt nya samarbete inom Open Data Initiative, under konferensen Microsoft Ignite. Vad det hela handlar...
Senaste
Adobe
Molnbaserade B2B-företaget Marketo har köpts upp av Adobe för nära 40 miljarder kronor. Nu ska Adobe på allvar ta upp...
Etikett på arbetsplatsen kan vara ett knivigt ämne. Jobbmejl är inget undantag. Hur ofta är det okej att mejla? Hur...
Nu lanserar Adobe en rad nya funktioner som ska göra det enklare för företag att leverera skräddarsytt innehåll till kunder...
Ett företag som ser möjligheter i att vara först med att avslöja fakes är Adobe. Att använda ett ritprogram, som...
Nyligen köpte Adobe upp Magento, vilket fick till följd att Shopifys aktie föll som en sten. Många Shopify-användare har sedan...
Adobe har köpt ett start-up-företag inom röststyrning så att man inom en snar framtid skall kunna integrera det i deras AI-assistenter, så...
Adobe lanserar Advertising Cloud Search, branschens första sökannonsering som använder sig av AI och maskininlärning. Tillsammans med ett nytt användargränssnitt...
Företag tävlar i allt större utsträckning om att skapa bra kundupplevelser, i synnerhet på nätet. I den här kampen har artificiell intelligens (AI) seglat upp som ett viktigt verktyg
Enligt en rapport från Adobe Digital Insights kommer introduktionen av 5G-nätet att öka intäkterna från mobilannonser med 12 miljarder dollar...
Gartner Magic Quadrant for Digital Marketing Analytics 2017 har för tredje året i rad utsett Adobe som främsta visionär inom...
Programmatisk annonshandel växer starkt i år, drygt 8 av 10 annonsörer planerar att öka sina investeringar med automatiserad annonsering. Programmatic ad-buying...
Adobe har rapporterat ett rekordkvartal igår med närmare 17 miljarder svenska kronor i intäkter för kvartal fyra 2017. En ökning med 25 procent där ungefär hälften kommer från Creative Cloud.
Adobe Systems kör nu en annonskampanj helt programmatiskt. De vill visa att automatiserade processer snart blir det enda sättet att...
Genom mer kontextbaserad data i Adobe Analytics kan nu företag få en ännu större insikt i hur deras kunder reagerar...
Adobe kopplar nu ihop deras Experience Management med CRM-data från Microsoft Dynamics 365 Adobe Marketing Cloud som är en del av...
Två av tre svarar att de är lojala mot de företag som skräddarsyr kundupplevelsen efter deras personliga behov. Man är införstådd med att företag använder data i detta syfte, så länge de är transparenta
I samband med årets teknikkonferens IBC i Amsterdam presenterar Adobe en rad nydanande uppdateringar i Creative Cloud inom virtual reality,...
Philips främsta uppdrag är att skapa tillväxt i hela regionen, inklusive Norden. Han förväntas även stärka Adobes strategiska partnerskap med...
The Hidden Super Power Driving the Experience Business med Suresh Vittal. ”Ny teknologi förändrar allt, gårdagens affär är i princip...