Facebook och AdBlock Plus (ABP) – världens största reklamblockerare – fortsätter att bekämpa varandra. Sociala mediejätten verkar för närvarande leda,...
Senaste
AdBlock
Några av de stora drakarna inom onlinemedia, med bland annat Google, Facebook och IAB i täten har nu bildat ”The...
En rykande het rapport visar på att Sverige är störst i hela världen – på att blockera reklam, till och...
Bara någon dag efter att reklamblockeraren AdBlock annonserat sin plattform för vitlistade ”snälla” annonser (Acceptable Ads) tillsammans med företaget ComboTag...
AdBlock Plus är ett bekant företagsnamn för många. Reklamblockeraren som sägs vara störst i världen och som ska blockera ”störande...
Facebook har, som vi tidigare skrivit, satt hårt mot hårt i sin kamp mot reklamblockerare. Det handlar om att säkra...
Adblock Plus är den ledande reklamblockeraren därute, och deras chef Ben Williams har blivit till något av ett skällsord bland...
Under dagen fick vi besked att reklamblockeraren Adblock Plus lyckats kringgå Facebooks försök att blockera deras filter. Nu kontrar Facebook...
Nyheten sprider sig som en löpeld – Facebook har just lanserat en ny uppdatering där man kringgår annonsblockerarna i användarnas...
Vi har skrivit innan på Dagensanalys.se om Brave, webbläsaren med inbyggd reklamblockering som skapades av Brendan Eich, en av Mozillas...
Reklamblockerare fortsätter att vara ett hett ämne i branschen, och nu kommer IAB (Interactive Advertising Bureau) ut med en egen...
Reklamblockerare har varit på stark frammarsch den senaste tiden, och med dem en het debatt kring kostnaderna för publicister som...
Du har säkert sett den – Googles uppmaning att aktivera nya “Mitt konto”-funktionen. Varje sökning du någonsin gjort och varje YouTube-video...
En studie gjord för reklambranschens organisation IAB har gett insikt kring några gyllene regler rörande hur man ska minska användandet...
Den digitala evolutionen där alla flyttar sin mediekonsumtion till nya digitala medier som mobilen, sociala medier och andra digitala källor öppnar upp för bättre smartare annonsering där man kopplar ihop annonser med beteende demografi intressen och kontext
Webbläsaren Opera kommer nu att göra ännu fler publicister upprörda, när man lanserar sin nyaste version av deras webbläsare för...
Den svenska delen av annonsbranschens organisation IAB har nu lanserat initiativet ”Annonsvänligt Sverige”, där man presenterar ett antal riktlinjer för...
Reklamblockerare (även kända som adblockers) ses av många utgivare som ett stort hot mot tidningarnas intäkter på nätet. Men Mittmedia...
Nästan dubbelt så många mobilanvändare idag blockerar annonserna på sin smartphone än för 12 månader sedan, enligt en ny rapport...
Tidningsindustrin i USA har trappat upp kampen mot reklamblockerare, vars framfart kan riskera att helt urholka tidningarnas intäkter. Nu har...