Taco Bells jordskredsseger med Snapchat

Taco Bell landade årets kampanj på Snapchat med linsen som förvandlade användare till gigantiska tacos. Vad sägs om 224 miljoner visningar på en dag!

Alla marknadschefer skulle nog vilja vara ansvariga för kampanjen som slog alla rekord på Snapchat. Taco Bells kampanj där användarna kunde förvandla sig själv på bild till en gigantisk Taco nådde otroliga 224 miljoner visningar på en dag.

Kampanjen som togs fram för att fira Cinco de Mayo av bland andra Ryan Rimsnider blev en supersuccé. Teamat från Taco Bell jobbade under sex veckor med Snapchat för att förverkliga idén och spenderade ungefär 750.000 dollar för äran.

“We’ve had the vision internally at Taco Bell for quite some time and finally had the right moment to execute,” förklarar Ryan.

I snitt lekte användarna med linsen från Taco Bell i 24 sekunder innan de skickade iväg den som en snap till sina vänner. Enligt Snapchat blev kampanjen en succé för den var inte för brandad med Taco Bell och när man tittade på bilden gav den ifrån sig Taco Bells kända “bong” ljud.

“The content is expected to be lightweight and humorous, and the platform empowers you to be nimble and efficient in creation. That doesn’t mean it’s not an artful craft however—my team puts a ton of thought into story development from conception to storyboarding and being constantly curious on how to be even better on the next one,” berättar Ryan.