SWEDMA rekryterar ny vd

Malin kommer att leda SWEDMAs förändrings- och utvecklingsresa där fokus ligger på den datadrivna transformationen av marknadsföringen.

SWEDMAs nya vision är att vara ”vägledande i den datadrivna transformationen av marknadsföringen”, vilket betyder att tyngdpunkten flyttas från direkt till datadriven kommunikation. Denna nya vision innebär en översyn av SWEDMAs tre ben: opinion, rådgivning och engagemang.

– Det ska bli oerhört kul och utmanande att leda denna förändringsresa tillsammans med medarbetare, medlemmar och associerade medlemsföretag. Särskilt nu när branschen befinner sig mitt i en genomgripande omvandlingsfas, säger Malin Anglert.

Malin Anglert har 20 års ledarerfarenhet från telekombranschen med fokus på förändringsledning bland annat som marknadschef, säljchef och kundservicechef. Malin har jobbat med kundsegment inom såväl B2C som B2B och brinner för marknadsföring, kommunikation och kundupplevelser. Hon kommer närmast från Telia Company.