Vi har stängt från 1 april 2020
Keymetrics

Sveriges Annonsörer marknadsför Bonniers inlåsta artiklar

När Sveriges Annonsörers VD gör ett uttalande om hur svenska marknadsinvesteringar påverkas av coronakrisen väljer hon att göra det i en inlåst artikel på Bonnier-ägda Resumé.

Artikeln ska, enligt ingressen på Sveriges Annonsörers egna hemsida, ta itu med Coronautpandemins påverkan på marknadsförare världen över. Och för att hjälpa sina egna medlemmar att förstå situationen har man valt att göra en undersökning vars resultat nu presenteras i den inlåsta artikeln på Resume.

”Läs om undersökningen och coronas påverkan samt kommentarer från Hanna Riberdahl i Resumés artikel här,” skriver Sveriges Annonsörer och länkar till den inlåsta artikeln.

Vem jobbar Sveriges Annonsörer för egentligen?

Om man nu vill sprida kunskap förstår jag inte varför man väljer att gå med på att marknadsföra betalväggen. Och om man nu vill hjälpa Bonnier att få betalda prenumeranter varför inte då bara hänvisa till tjänsten hos Bonnier och samtidigt publicera artikeln på den egna hemsidan. Då kan man ju smeka lunchkompisarna på Bonnier och samtidigt informera marknadsförarna – en win win.

Fotograf: Jonas Olson

Den 1 april 2020 släckte vi lampan här på Dagens Analys.