Sverige gör sig redo för Amazons intåg

Ett företag som nu värmer upp inför Amazons intåg är Makesyoulocal vars Sverigeenhet i sommar börjat marknadsföra olika tjänster för ”snabbare etablering på Amazon och deras olika marknadsplatser”.

Black Friday som inträffar den 23:e november i år verkar vara dagen som HUIs VD Jonas Arnbergs tror att Amazon öppnar i Sverige, skriver MKSE.

De erbjuder numera svenska e-handlare att ”Starta sitt Amazonäventyr med en Amazon Scan för endast 2500 kr”. Scanen består av en rapport med information e-handlare ska behöva för att kunna komma igång och ta rätt beslut gällande försäljning på Amazon Marketplace. De har tidigare främst erbjudit SEM- och SEO-stöd men hoppas nu även kunna konsultera inom stödtjänster för en annan drakes tjänsteutbud, skriver MKSE.

Även Isabella Löwengrips digitala konsultgäng på Nordic Tech House ska investerat större mängder tid och kraft på att lära sig hur de bäst ska sälja sina kosmetikartiklar under varumärket Löwengrip på Amazon. Bland annat på de öppna tyska och engelska Amazon Marketplace. Målet för Nordic Tech House ska vara att bli rankad som ”ett Amazon Luxury Brand”. En kunskap de framöver hoppas kunna dra nytta av för egna försäljningen och kanske även sprida vidare som konsultation, skriver MKSE.