Svenska MMS väckte stort intresse i Madrid

Sveriges väg till webb-TV-valuta väckte intresse vid årets ASI-symposium i Madrid.

Vid höstens ASI-symposium i Madrid förra veckan talade MMS vd Magnus Anshelm om vägen till en valuta för webb-TV inför en intresserad publik.

Då MMS och Sverige var först i världen med att lansera en webb-TV-valuta i våras, var det många som hade bänkat sig för att höra MMS vd Magnus Anshelm berätta om erfarenheter från det första halvåret.

Magnus Anshelm
Magnus Anshelm, VD på MMS

– De reaktioner jag fick från åhörarna visar att de är imponerade, nyfikna och positiva. I Europa ser man många fördelar med att SKO i Nederländerna och MMS i Sverige ligger i bit före i utveckling eftersom det bidrar med erfarenheter som man kan dra nytta av i andra länder.

Nästa steg för MMS är att skapa målgruppsdata för webb-TV, och att målet därefter är att skapa en heltäckande TV-valuta för all rörlig bild.

(Bild som visar symposiet: Mediatel)