Det svenska företaget Picapoint AB lanserar just nu ett ny portal som “förenkla annonsflödet mellan köp och sälj”. Tanken är också att framöver kunna erbjuda möjligheten att göra programmatiska köp av print-annonser.
Tjänsten är i grunden webbportalen PicAdPort.com, som ska öppna inom kort. Där ska man kunna använda sig av ett flertal automatiserade lösningar för programmatisk annonsering och andra viktiga funktioner som ska länka samman alla aktörerna i mediekedjan (som orderhantering, fakturering och dylikt).
Tanken är att minska mängden manuella processer då portalen ska “integreras mellan mediehusens och mediebyråernas boknings-, CRM-, redaktionella och adserver-system”.
Läs mer: Programmatiskt innehåll växer explosionsartat
Picapoint vill rikta sig mot “aktörerna i hela kedjan”, skriver de på sin blogg, och syftar på såväl köpare och säljare av medieutrymme i reklamvärden. Man har också nyrekryterat en ny Business Director Patric A Meyer (bilden) specifikt för detta affärsområde, för att enligt egen utsago ” boosta satsningen”.
Den som vill ha mer info kan såklart spana in blogginlägget här.
Behöver du hjälp med att optimera din digitala annonskampanj för att nå ut till fler målgrupper? Klicka här.